معاون سیاسی و امنیتی استانداری مركزی:

اراك میزبان همایش منطقه ای سمن های خیریه كشور است

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مركزی و رئیس كمیته حمایت از بیماران خاص استان مركزی گفت: کلانشهر اراك میزبان همایش منطقه ای سمن های خیریه در سطح كشور است.

کد مطلب: ۴۹۳۹۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، شكراله حسن بیگی در كمیته حمایت از بیماران خاص استان مركزی، افزود: این همایش منطقه ای 31 تیرماه سال جاری با حضور مقامات بلند پایه كشوری در برگزار می شود.

وی ادامه داد: 6 وزیر دولت، 40 مسئول ملی و 300 شخصیت مهم كشوری از 15 استان در همایش منطقه ای سمن های خیریه كشور در کلانشهر اراك حضور می یابند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مركزی اظهار داشت: برگزار کننده این همایش ملی، وزرات كشور است كه در قالب 2 همایش منطقه ای متمركز با راهبری استان های یزد و مركزی آن را برگزار می كند.

حسن بیگی تصریح کرد: راهبری مباحث این همایش ملی در منطقه شرقی كشور با استان یزد و در غرب ایران با استان مركزی است.

وی بیان داشت: ستاد اجرائی برگزاری این همایش منطقه ای و جلسات تخصصی آن آغاز شده است.

رئیس كمیته حمایت از بیماران خاص استان مركزی تأکید کرد: استان مركزی در حوزه بیماری های خاص در یكسال اخیر با رشد 18 درصدی مواجه بوده كه این موضوع مهم مسئولیت حوزه سلامت و فرهنگی را در تقویت امور پیشگیرانه و اطلاع رسانی به مردم سنگین می كند.

حسن بیگی ابراز داشت: در برخی شهرستانها مردم رغبتی كافی برای تعامل با انجمن بیماری های خاص ندارند كه برقراری همكاری برای این امر مهم، نیازمند كار فرهنگی در راستای معرفی خدمات و كاهش مشكلات است.

وی اضافه کرد: ظرف 3 سال اخیر با انجام كار فرهنگی، بیمار هموفیلی جدید در استان مركزی متولد نشده و این مسئله بیان كننده تأثیرات كار فرهنگی و آموزش به موقع است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مركزی همچنین گفت: سمن ها ظرفیت زیادی را در حمایت و كمك به كاهش مشكلات بیماران خاص دارند و باید با شناخت این توانمندی ها بستر بهره گیری حداكثری از ان مهیا شود.

حسن بیگی افزود: مدیران سمن های حوزه سلامت كه در زمینه بیماری های خاص فعالیت دارند اگر در استان با مشكلاتی مواجه اند باید مسائل، درخواست و نیازهای خود را به ستاد سفر رییس جمهوری ارسال كنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار