معاون وزیر آموزش و پرورش

بدیهی ترین کارکرد آموزش، پرورش تعقل و تفکر در انسانهاست

معاون وزیر اموزش و پرورش در سی و دومین مراسم بزرگداشت مقام معلم گفت : بدیهی ترین کارکرد آموزش، پرورش تعقل و تفکر در انسانهاست.

کد مطلب: ۴۹۳۳۳۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا ، علی باقرزاده پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت مقام معلم وتجلیل از معلمین برگزیده خراسان جنوبی گفت : یکی ازنهادهای مهم آموزش و پرورش هر جامعه سازمانی است که در آن معلمان مورد نیاز دوره های مختلف تحصیلی تربیت می شوند، زیرا محصول این نوع سازمان ها معلمانی هستند که نقطه آغاز هر تحول آموزشی و پرورشی اند و قادرند با دانش و مهارتی که کسب کرده اند چهره سازمان آموزشی را دگرگون سازند.
وی به فلسفه روز جهانی معلم اشاره کرد و افزود : در جهان معلمی بعنوان یک شغل نگاه نمیکنند بلکه بعنوان یک رویکرد و افق می نگرند.

معاون وزیر اموزش و پرورش ادامه داد : در آموزش و پرورش نقش نیروی انسانی مهم است و معلم از مهمترین عوامل موثر در رشد و توسعه کیفی و محتوایی تعلیم و تربیت به شمار می آید، زیرا تربیت انسان نتیجه یک جریان متقابل دو جانبه و بالاخره حاصل عمل مربی و عکس العمل شاگرد است

وی با بیان این مطلب که بالاترین ظرفیت یادگیری را خداوند به انسان داده است گفت : جلوه رحمانیت خداوند در آموزش شکل می گیرد و آموزش جزء قدیمیترین فرصت های طبیعی انسان است.

باقرزاده بدیهی ترین کارکرد آموزش ، پرورش تعقل و تفکر در انسانها عنوان کرد و اظهار کرد : اولین و ارزشمندترین کارکرد معلمین این است که آدمها را وارد به تفکر می کند و بدون تفکر شناخت حاصل نمی شود

وی ایمان ، اخلاق، علم و عمل ، تفکر را شالوده های اصلی سند تحول بنیادین دانست و گفت : سند تحول، آموزش و پرورش را یك نهاد فرهنگی اجتماعی، مدرسه را كانون فرهنگی و تربیتی و معلم را شخصیت فرهنگی و تربیتی می داند.

معاون وزیر به بودجه آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود : بودجه اموزش و پرورش امسال نسبت به دو سال گذشته 2.7 درصد افزایش داشته است و نگاه دولت به اموزش و پرورش نگاهی رو به رشد است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار