رئیس شورای اسلامی نصیرشهر تاکید کرد:

اعتماد مردم به شوراها یک سرمایه اجتماعی است

رئیس شورای اسلامی نصیرشهر تاکید کرد: اعتماد مردم به شورای شهر از سرمایه های اجتماعی است.

کد مطلب: ۴۹۲۳۴۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از شهرستان های استان تهران ،اکبر نصیری در سخنان پیش از دستور جلسه شورای شهر، با تبریک روز معلم، معلمین را پدران و مادران جامعه خواند و افزود: ما در جامعه دینی زندگی می کنیم و براساس آموزه های دینی معلمین مادارای مقام والایی هستند .

وی در ادامه،با تبریک روز کارگر و انتقادازاستفاده ابزاری از این روز تصریح کرد: اگر حقوق کارگران عادلانه پرداخت شود، بیمه آنها به موقع باشد و مسائلی از این دست ،در واقع روز کارگر را گرامی داشته ایم و نیازی به مراسم تجلیل نیست ودر آن صورت است که کارگران از ما راضی خواهند شد .

نصیری در ادامه به بحث مشارکت مردم در مسائل مختلف پرداخت و این مشارکت را سرمایه اجتماعی دانست و گفت: جامعه مانند انسان از روح و جسم تشکیل شده و شورای شهر که حاصل از مشارکت مستقیم مردم میباشد، نماد این سرمایه های اجتماعی است .

رئیس شورای اسلامی نصیرشهر اعتماد مردم به شورا و دیگر نهاد ها را یک سرمایه اجتماعی خواند و تاکیدکرد: اگر بین مسئولین همدلی و همراهی نباشد این باعث خواهد شد که این سرمایه تضعیف شود و اگر محصول مشارکت مردم نتواند وظایفش را به درستی انجام دهد در آینده شاهد از بین رفتن سرمایه اجتماعی خواهیم بود .

وی نظارت شورا بر خود شورا و نظارت شورا بر نهادهای زیر مجموعه را دو راهکار برای حفظ سرمایه اجتماعی و جایگاه شورا نامید و گفت: نظارت شورا بر شورا امری الزامی است .

/خبرنگار:مرصادانارکی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار