همزمان با ۱۲ اردیبهشت:

اجرای طرح سپاس معلم در شهرستان قرچک

همزمان با 12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و بزرگداشت هفته معلم، طرح سپاس معلم در 50 مدرسه شهرستان قرچک اجرا شد.

کد مطلب: ۴۹۱۲۳۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از شهرستان های استان تهران، همزمان با دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و بزرگداشت مقام شامخ معلمان، طرح سپاس معلم با حضور حجت الاسلام اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک، علیرضا جعفری معاون سیاسی انتظامی فرمانداری، مهدی نیکبخت مدیر آموزش و پرورش و کلیه رؤسای ادارات در 50 مدرسه شهرستان قرچک وبه صورت نمادین در یک واحد آموزشی اجرا شد .

امام جمعه شهرستان قرچک در این مراسم گفت:‌ 12 اردیبهشت روز بسیار بیادماندنی و ارزشمندی است که آن را به همه اهالی قلم و اهل علم تبریک می گویم .

حجت الاسلام اسماعیلی افزود: شما معلمان رسالتی بر عهده دارید، اولین معلم انسان خداست و بعد از خداوند این رسالت به عهده انبیای الهی است و پس از پیامبران نیز بر عهده معلمان است و باید خدا را شاکر باشید، ضمن اینکه معلم هستید در جامعه ای زندگی می کنید که هدف تحصیلی مقدس است و صرف انتقال معلومات به متعلمین نیست ،بلکه در ساختار شخصیتی آنان، هدفمند کردن زندگی افراد و در رسیدن به تعالی و خود شناسی آنها نقش مؤثری دارید .

در ادامه این برنامه علیرضا جعفری معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان قرچک با تبریک هفته معلم با اشاره به تاکید دین مبین اسلام بر علم آموزی و آموزش علوم مختلف، خداوند را اولین معلم بشر دانست و اظهار کرد: خداوند منشاء همه علوم است و انسان جلوه خداوندی است که علم خدایی در او تجلی پیدا کرده است .

وی گفت: دوازدهم اردیبهشت ماه برابر با روز معلم و سالروز شهادت شهید مطهری بزرگ مردی که نام او نماد مجاهدت بی وقفه در عرصه تعلیم و تربیت است را گرامی می داریم و این روز را خدمت تمامی معلمان شهرستان قرچک تبریک می گوییم.

جعفری افزود: معلمی میراث گرانقدر انبیاست و پاسداشت مقام با فضیلت آن بر همه ما واجب که از معلمان کسب علم و دانش نمودیم ،واجب است.

مهدی نیکبخت، مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک نیز در این مراسم با تبریک هفته معلم با اشاره به اینکه آموزش و پرورش یکی از مهمترین نهادهای جامعه است، گفت: معلمی کار مقدسی است که از شئون الهی محسوب می ­شود به طوری که این قشر با تعلیم و تربیت انسان­ ها نقش تعیین کننده­ ای در جامعه بر عهده دارند.

وی گفت: شما معلمین کار تعلیم و تربیت قشر جوان و آگاه را بر عهده دارید و این رسالت شما را چند برابر می‌کند.

نیکبخت بیان داشت: برنامه ریزی و حرکت در جهت اهداف والای آموزش و پرورش می تواند بسیاری از مشکلات جامعه را برطرف نموده و زمینه رشد و تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی را فراهم نماید .

/خبرنگار: امین کردبچه چنگی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار