مدیر کل آموزش و پرورش لرستان

آموزش و پرورش حامی نگاه نیک اندیش خیرین است

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در دیدار نمایندگان انجمن حامی (حمایت از توسعه فضاهای آموزشی و فرهنگی ) گفت : آموزش و پرورش حامی نگاه نیک اندیش خیرین است و از حرکات خیر خواهانه و رشد مدارانه آنان در اعتلای تعلیم و تربیت دانش آموزان حمایت می کند .

کد مطلب: ۴۸۹۵۰۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از لرستان ،گودرز کریمی فر توسعه مشارکت همه جانبه در آموزش و پرورش را بستر ساز توسعه عدالت آموزشی خواند و افزود : بهره مندی کودکان مناطق محروم از امکانات مناسب آموزشی و کمک آموزشی با نگاه حمایت گرانه خیرین تسهیل می شود.

وی اقدامات خیرین را در ورود به ساخت فضاهای مناسب آموزشی کاری خداپسندانه برشمرد و افزود : تنگناهای مالی و اعتباری در آموزش و پرورش و دستگاههای دولتی می طلبد تا افراد خیر و علاقمند بستر مناسب را برای توسعه عدالت آموزشی فراهم کنند .

کریمی فر اضافه کرد: یکی از مسائلی که باعث متمایز شدن انسان از سایر مخلوقات است مشارکت در کارهای عام المنفعه و خداپسندانه است و این سرشت و فطرت نیک را انسانها نیز از خداوند متعال به ودیعه گرفته اند .

وی ادامه داد: صفات عالیه ای مانند کرامت، گذشت، ایثار و فداکاری را تنها می توان در وجودانسان های کریم مشاهده کرد

کریمی فر تصریح کرد : سعی و کوشش در امر مدرسه سازی یکی ازماندگارترین اعمال خیری است که به واسطه آن فرزندان ایران زمین به بالاترین جایگاه های علمی دنیا دست پیدا خواهند کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: نقش عمده‌ای که خیرین مدرسه‌ساز در اعتلای علم ایفا می‌کنند، غیرقابل انکار است.

کریمی فر اضافه کرد : اگر خیرین نیک اندیش در امر ساخت مدرسه وارد میدان نمی شدند، آموزش و پرورش با مشکلات عدیده ای در زمینه تأمین فضای آموزشی مواجه می شد و شرایط ایده آل امروز حاکم بر فضای مدارس نبود

در ادامه این دیدار بابکی از اعضای انجمن حامی گفت : انجمن حمایت از توسعه فضاهای آموزشی و فرهنگی (حامی) موسسه ای غیر دولتی است که در سال ۱۳۸۰ با هدف ساخت و توسعه فضاهای آموزشی و فرهنگی كودكان و نوجوانان به ویژه در مناطق محروم کشور فعالیت خود را آغاز نموده است

وی تاکید کرد : از آنجا که توسعه فرهنگ و دانش در کودکان و نوجوانان یک جامعه نیازمند توسعه ی فضاهای آموزشی و فرهنگی است، انجمن حامی با کمک و همکاری نیروهای کارشناس و داوطلب تمام تلاش خود را به کار گرفته تا با ساخت و ساز یا باسازی فضاهای آموزشی به این امر مهم بپردازد.

انجمن حامی در چند سال گذشته بیشتر تمرکز خود را بر روی مشارکت در ساخت و تجهیز 14 آموزشگاه و چند کتابخانه در مناطق محروم کشور گذاشته است که از این میان می توان به ساخت 1آموزشگاه در منطقه محروم کاکاوند و یک کتابخانه اشاره کرد.

وی در ادامه خواستار رفع موانع و مشکلات پیش روی دانش آموزان شد و از آموزش و پرورش خواست تا اقدامات و راهکارهای اجرایی را برای رفع این موانع در نظر بگیرد .

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان هم در این دیدار از تشکیل کارگروه تخصصی برای رفع مشکلات مدارس منطقه کاکاوند خبر داد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار