سیما و منظر سه شهر گلستان ساماندهی می شود

دبیر کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان گلستان اعلام کرد: با تهیه سه طرح برای زیباسازی مناظر شهری شهرستان های گرگان، گنبدکاووس و آزادشهر، بزودی شاهد ساماندهی سیما و منظر شهری این شهرها خواهیم بود.

کد مطلب: ۴۸۸۴۲۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پاناازگلستان، مهندس"ابراهیم مبارک قدم" در گفت و گویی خبری اظهارکرد: این طرح ها شامل طرح ساماندهی سیما و منظر شهری ورودی غربی شهر گرگان حدفاصل میدان مفتح تا پل فتح باغ، طرح ساماندهی سیما و منظرشهری خیابان های امام خمینی (ره) و طالقانی شهرستان گنبدکاووس و طرح ساماندهی و طراحی شهری محدوده مرکزی شهرستان آزادشهر می باشد.

به گفته وی، طرح ساماندهی سیما و منظر شهری ورودی غربی گرگان هم اکنون تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بزودی برای تصویب و ابلاغ به کمیسیون ماده 5 استان می رود.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: ورودی مركز استان با ساماندهی واحدهای تجاری، محوطه سازی، تعریف پروژه های گردشگری و طراحی الگوی نما برای جداره اصلی محور زیبا سازی می شود.

وی، از پیشرفت 95 درصدی تهیه طرح ساماندهی سیما و منظرشهری خیابان های امام خمینی و طالقانی شهرستان گنبدکاووس خبر داد و گفت: این طرح به کمیسیون ماده 5 رفته و در حال پیگیری جهت تصویب نهایی طرح است.

مبارک قدم توضیح داد: پس از ابلاغ این طرح و با انجام اقدامات طراحی شهری، برخی از خیابان های اطراف برج قابوس که ثبت جهانی شده، محوطه سازی شده و پیاده محور می شوند.

وی ادامه داد: برای طرح ساماندهی گرگان مبلغ 920 میلیون ریال و طرح گنبدكاووس یك میلیارد ریال از محل اعتبارات معاونت شهرسازی و معماری وزارت را و شهرسازی تخصیص یافته است.

دبیر کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی گلستان اظهار داشت: طرح ساماندهی و طراحی شهری محدوه مرکزی شهرستان آزادشهر نیز، هم اینک در مرحله پیگیری برای اخذ موافقت نهایی بوده تا اقدامات بعدی برای انعقاد قرارداد و انتخاب مشاور صورت پذیرد.

مبارک قدم گفت: برای تهیه این طرح، پیگیر جذب منابع مالی آن از محل اعتبارات سازمان ملی زمین و مسکن نیز، هستیم.

وی به مشکلات تهیه طرح های ساماندهی اشاره ای كرد و گفت: اختصاص زمان برای تهیه و مطالعه طرح ها و همكاری و مساعدت دستگاههای حاكمیتی و شهرستان ها برای تهیه آنها در استانی كه در این زمینه توسعه نیافته است، كمك شایان توجهی می كند.

مبارك قدم ادامه داد: پیگیری برای تهیه طرح ساماندهی سیما و منظر شهر تاریخی گمیشان، فعال سازی كمیته سیما و منظر شهری برای تمام شهرهای استان با استفاده از نیروهای نظام مهندسی و دانشگاهها و همچنین تهیه ضوابط سیما و منظر نما برای تمام محورهای ارتباطی استان از برنامه های آینده اداره كل در این بخش است.

مبارک قدم در بخش دیگری از سخنانش افزود: از نیمه دوم سال 94 با افزوده شدن نام بافت واجد ارزش به اداره معماری و طراحی شهری، کمیته بافت تاریخی در این اداره که از ادارات ستادی زیرمجموعه مدیریت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی است، فعال شده است.

وی گفت: محور فعالیت کمیته بافت تاریخی، بررسی تخلفات ساخت و ساز و تعیین ضوابط و مقررات در بافت های تاریخی و محورهای اصلی شهرهای استان، هماهنگ سازی و همسویی سیاست های سازمان نظام مهندسی ساختمان و میراث فرهنگی با ضوابط و مقررات بافت های تاریخی می باشد.

وی، اهم اقدامات این كمیته را، تشكیل كمیته بازرسی و نظارت بر ساخت و سازهای بافت تاریخی بیان كرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار