با راه اندازی سامانه نظارت آنلاین مسیر شد:

امکان كنترل ساختاری پروژه های فاضلاب تهران

شركت فاضلاب تهران اعلام كرد: راه اندازی سامانه نظارت برخط (آنلاین) در اواخر سال گذشته، كنترل ساختاری پروژه های فاضلاب تهران را میسر كرد.

کد مطلب: ۴۸۶۹۵۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی پانا مدیر دفتر كنترل پروژه شركت فاضلاب تهران گفت: سامانه نظارت برخط (آنلاین) پروژه های فاضلاب شهر تهران و اعمال شاخص های نظارتی اطلاعات پیمانكاران، مشاوران و مدیران اجرایی و گزارش گیری آخرین پیشرفت جبهه های كاری به صورت برخط در سال گذشته راه اندازی شد.
علی اصغر شم آبادی افزود: وجود یك سامانه هوشمند كنترل پروژه ها در مركز كنترل پروژه شركت فاضلاب تهران با توجه به اجرای طرح فاضلاب در گستره شهر تهران، تعدد پیمانكاران و جبهه های كاری در سطح مناطق و لزوم هماهنگی با سایر دستگاه های مرتبط مانند شهرداری ها و راهنمایی و رانندگی، لازم و ضروری بود كه راه اندازی شد.
وی بیان داشت: اطلاعات همه پروژه های شركت فاضلاب تهران از نظر قرار گرفتن در هر یك از مراحل اجرایی، در این سیستم ثبت شده است.
این مقام مسئول تصریح كرد: سامانه پایش بر خط داده های پروژه های فاضلاب تهران با هدف به كارگیری ابزارهای دقیق و به روز جهانی در كنترل پروژه در اواخر سال گذشته مورد بهره برداری قرار گرفت.
به گفته وی، این سامانه توسط تیمی ١٠ نفره از كارشناسان شركت فاضلاب و مشاوران با تخصص های كنترل پروژه و فنی رصد می شود.
شم آبادی، كنترل ساختارمند پروژه های فاضلاب با تهیه سامانه جامع نظارتی، سهولت دسترسی به آمار و اطلاعات عملكردی هر یك از پیمانكاران به منظور اطلاع از میزان كاركرد هر یك در مناطق شهرداری و رصد مرحله به مرحله كارگاه ها در سطح شهر را از جمله اهداف این سامانه برشمرد.
مدیر دفتر كنترل پروژه شركت فاضلاب تهران تصریح كرد: تامین اطلاعات سامانه یكپارچه پروژه های فاضلاب با داده های ثبت شده در دفاتر مشاوران صورت می گیرد و همه آنان باید صورت وضعیت پیمانكاران را در این سامانه ثبت كنند.
به گفته شم آبادی، استقرار این سامانه موانع و مشكلات اجرایی احتمالی در هر یك از پروژه ها را قابل شناسایی خواهد كرد.
وی همچنین به حجم بالای لوله گذاری شركت فاضلاب در شهر تهران كه سالیانه نزدیك به 600 كیلومتر است، اشاره كرد و گفت: به موازات استقرار این سامانه پایش برخط، اطلاعات طرح فاضلاب تهران در بستر جی. آی. اس ثبت و مختصات دقیق «منهول ها» و سازه های طرح برای عملیات عمرانی در هر نقطه از تهران در سیستم جی. آی. اس مشخص شده است.
منهول (Manhole) به معنای «آدم رو» نوعی از اتصالات است كه برای وصل كردن چند شبكه و خط 'راه رو' به هم مورد استفاده قرار می گیرد. در سیستم فاضلاب برای اتصال چند خط لوله فاضلاب به یكدیگر و هدایت به یك مسیر از منهول استفاده می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار