ریس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

معیار دقیقی برای تشخیص سهم آلایندگی هر کدام از صنایع در اراک مشخص نیست

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: هنوز ثابت نشده که آیا آلاینده های کلانشهر اراک؛ شرکت ایرالکو، تالاب میقان، نیروگاه حرارتی شازند، صنایع دیگر، خودروها و یا عوامل انسانی است و از نظر علمی نیز معیار دقیقی برای میزان و سهم هر کدام از صنایع آلاینده در این کلانشهر مشخص نشده است.

کد مطلب: ۴۸۶۴۴۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، حسن طاهراحمدی در جلسه کارگروه طرح جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهر اراک، افزود: ریشه یابی علل و عوامل آلایندگی هوای کلانشهر اراک از اولویت های برنامه ای و کاری دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی سلامت جامعه است و برای همین منظور قرار است در قالب طرحی در 10 نقطه اراک هر 3 روز یکبار بر اساس استانداردهای EPA و WHO سهم هر واحد آلاینده به صورت کاملاً علمی ظرف مدت یک سال بررسی شود.

وی ادامه داد: بعد از اجرای این طرح به دنبال میزان ارتباط هر کدام از آنها با بیماری های مختلف در جامعه همچینین درمان خواهیم بود تا دیگر انگشت اتهام آلایندگی به سوی هیچ واحد صنعتی استان مرکزی بدون استنادات گرفته نشود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: در اجرای این طرح 50 نفر از اساتید دانشگاه علوم پزشکی اراک و چند نفر از اپیدمیولوژیست ها (همه گیرشناسان) و استادان دانشگاه تهران همکاری خواهند داشت.

طاهراحمدی بیان کرد: در این راستا از استاندار مرکزی خواستاریم تا با حمایت های لازم و همچنین تأمین اعتبارات مورد نیاز، دانشگاه علوم پزشکی اراک را برای اجرای این طرح یاری دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار