سردار ساجدی نیا خبر داد؛

بسیج 7 هزار نفری نیروی پلیس برای طرح امنیت اخلاقی

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از بسیج هفت هزار نفری نیروهای پلیس برای برقراری نظم و امنیت اخلاقی در معابر و بزرگراه های پایتخت خبر داد.

کد مطلب: ۴۸۵۸۲۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی پانا، سردار ساجدی نیا صبح امروز در حاشیه آغاز طرح برخورد با نا امنی های اجتماعی در شهر تهران گفت: یکی از موضوعاتی که همیشه جزو مطالبات به حق مردم شهر تهران برشمرده می شد بحث برخورد با بدحجابی،مزاحمت نوامیس، آلودگی صوتی و رانندگی مخاطره آمیز بود، بر این اساس فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با بسیج هفت هزار نفری از نیروهای آموزش دیده خود عزم راسخ دارد تا طرح برخورد نامحسوس با هنجار شکنان اجتماعی در معابر اصلی پایتخت را اجرا کند.

وی، با اشاره به بکارگیری هفت هزار مامور نامحسوس پلیس پایتخت در فاز اول اجرای این طرح در سال جدید، گفت:این ضابطان که از سوی مسئولان قوه قضائیه و پلیس تمامی آموزش های لازم را دیده اند در راستای کمک به ماموران انتظامی فعالیت خواهند داشت.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه با برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شد تا بخشی از کارکنان فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، در کنار سایر کارکنان انتظامی و عملیاتی پلیس پایتخت فعالیت کنند تصریح کرد:در این ارتباط ماموران به صورت نامحسوس با چهار جرم کشف حجاب راننده و یا سرنشینان خودرو،آلودگی صوتی،مزاحمت نوامیس و رانندگی مخاطره آمیز برخورد می کنند.

وی افزود:این اقدام در راستای پاسخگویی به مطالبات به حق شهروندان تهرانی و در جهت افزایش احساس امنیت شهروندان ضمن رعایت موازین شرعی،قانونی و حقوق شهروندی صورت می گیرد.

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد:پاسخگویی به مطالبات به حق ‏شهروندان در حوزه عفاف و حجاب از موضوعات مهمی است که به جد در دستور کار پلیس پایتخت قرار دارد ‏تا از این طریق با افرادی که با رفتارهای نا بهنجار خود رعایت شئون اخلاقی و اسلامی جامعه را نادیده می گیرند، برخورد شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود:از آنجایی که26 ‎دستگاه در حوزه عفاف و حجاب مسئولیت رسیدگی،کنترل،نظارت و حتی برخورد دارند؛اما هنگامی که دستگاه‌های مختلف در این حوزه به ‏مسئولیت خود عمل نمی‌کنند ناجا مجبور می‌شود بار این مهم را خود به تنهایی به دوش بکشد‎.

سردار ساجدی نیا در خصوص نحوه عملکرد ماموران به کارگیری شده در این طرح عنوان داشت:این ماموران که به صورت لباس شخصی و نامحسوس در سطح شهر و معابر تهران بزرگ تردد می کنند در صورت مشاهده جرایم مذکور صرفاً شماره پلاک خودرو ،زمان و محل تخلف مذکور را یادداشت و از طریق پیامک به پلیس امنیت اخلاقی تهران بزرگ اطلاع می دهند،سپس ماموران پلیس امنیت اخلاقی ضمن بررسی و آنالیز نمودن پیام های دریافتی با راننده تماس گرفته و فرد خاطی ملزم است تا خود را به یکی از مقر های پلیس امنیت اخلاقی تهران بزرگ معرفی کند تا مراحل قانونی و قضائی آن سپری شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به این سوال که اگر راننده متخلف خود را معرفی نکرد کار به چه صورتی پیگیری می شود افزود:اگر راننده خودرویی از مراجعه نمودن خود امتناع ورزید پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ با استفاده از امکانات فنی خود محل سکونت فرد خاطی را شناسایی و با وی برخورد خواهد کرد ، همنچنین با اعلام شماره پلاک خودرو مذکور به اداره اجرائیات از نقل و انتقال خودرو مذکور نیز جلوگیری می شود.

سردار ساجدی نیا در پایان بر عزم جدی و راسخ پلیس پایتخت در برخورد با ناهنجاری های اخلاقی و جرایمی که موجب اخلال در امنیت روانی جامعه می شود تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار