مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی خبرداد:

همایش مد لباس با حضور 28 استان در خراسان شمالی برگزار می شود

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی ، از برگزاری همایش مد لباس با حضور 28 استان از یکم اردیبهشت در استان برگزار می شود.

کد مطلب: ۴۸۵۰۰۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگارپانا ازخراسان شمالی ، براتعلی حاتمی در نشست خبری با اشاره به همایش ملی مد و طراحی لباس ایرانی اسلامی گفت: در حدود 100 طرح به این همایش ارسال شده که توسط داوران کشوری، داوری می شود.

وی افزود: در این همایش ، سرگروه طراحی دوخت از کشور، 78 میهمان ازکشور و وزارت آموزش و پرورش، 2 نفر از دفتر آموزش فنی و حرفه ای و کاردانش، اساتید طراحی دوخت حضور دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه عنوان کرد: در این همایش شهرداری بجنورد، اداره میراث فرهنگی و گردشگری ، آموزشکده دختران انقلاب اسلامی، استانداری، سازمان صنعت و معدن و تجارت، صداوسیما ، دانشکده علوم پزشکی، شرکت پتروشیمی ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، دبیرخانه پوشاک کشور و طراحی دوخت آموزش وپرورش که در ارومیه مستقرهستند همکاری دارند.

وی گفت: بازدید از این نمایشگاه برای هنرمندان ،عموم مردم و علاقه مندان به هنر، آزاد است.

حاتمی با بیان اینکه،استان خراسان شمالی از نظرهنرهای دستی و سنتی استان غنی است افزود: هدف از برگزاری این همایش نقش و تولید لباس داخلی است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و شعار امسال که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است گفت: با استفاده از ظرفیت تولید داخلی و استفاده از هنرهای دستی و ستنی در تولید مد لباس و زیباسازی در استان بتوانیم در اشتغال اقتصادو تجاری سازی حرف اول داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: دراین همایش ازهنرآموزان طراحی دوخت، هنرجویان رشته طراحی دوخت، دانشجویان فنی و حرفه ای آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه ای ، سازمان فنی و حرفه ای شرکت دارند.

حاتمی افزود: در ادامه این همایش ، نمایشگاه و کارگاه آموزش طراحی لباس برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار