مرحله استانی مسابقات تورنی تیم ریاضیات در یزد برگزار شد

مسابقات تیمی ریاضی (تورنی تیم ریاضیات)، چهارشنبه 25 فروردین در حوزه امتحانی متتظرقائم و ایرانشهر با حضور مسئولان اداره کل آموزش و پرورش و خانه ریاضیات برگزار شد.

کد مطلب: ۴۸۳۹۹۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، صفا احراری مدیر خانه ریاضیات یزد در مورد این مسایقه به خبرنگار پانا گفت: هدف از این مسابقات، تمرین کار گروهی دانش آموزان و آشنایی آن ها با سوالات کاربردی ریاضی است تا بتوانند ریاضی را به صورت مفهومی، درک کنند.

وی افزود: این سؤالات بر اساس اهداف کتاب درسی، طرح می شود و پس از برگزاری این مسابقه، پاسخ ها به مدارس ارسال می شود.

مدیر خانه ریاضیات یزد خاطرنشان کرد: این مسابقه در دو مرحله اجرایی می شود که مرحله اول مدارس در مسابقه ثبت نام می کنند و سوالات از طرف خانه ریاضیات ارسال شده و دانش آموزان توسط این سوالات سنجیده می شوند و 20 درصد از برگزیدگان به مرحله استانی راه پیدا می کنند.

در مرحله دوم نیز که در سطح استانی برگزار می شود، ۲۰ درصد از دانش آموزان انتخاب شده و جوایز آن ها در جشنواره روز ملی ریاضیات در ۲۸ اردیبهشت ماه اهدا می شود که این جوایز شامل بازی های فکری و کارت هدیه است.

احراری همچنین گفت: این مسابقه دوسال است که در مرحله کشوری در پایه های چهارم و پنجم و ششم در حال برگزاری است و پیگیری های لازم در حال انجام است تا استان یزد برگزار کننده این مسابقه در سطح کشور باشد و در نظر است که در صورت توان، برای منتخبان استان کلاس های ریاضی رایگان و یا با تخفیف ویژه برگزار گردد.

گفتنی است این مسابقه در طی ۸ دوره در حال انجام است.


/خبرنگار: سیدمحمدجواد امام/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار