قطب الدین صادقی:

«بهارستان» هنر غنی ایرانی را در زیبا سازی شهری به کار گرفت

قطب‌الدین صادقی از هنرمندان باسابقه عرصه هنرهای نمایشی معتقد است؛ سالانه «بهارستان» آشنایی فرهنگی را در کنار امنیت، شادی و مسرت به شهروندان منتقل کرد.

کد مطلب: ۴۸۲۹۱۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا؛ قطب‌الدین صادقی مدرس، محقق، کارگردان وبازیگر سینما ، تئاتر و تلویزیون با اشاره به برگزاری سالانه «بهارستان» و آثار هنری که در جهت زیبا سازی پیاده روها و خیابان ها به سطح شهر آماده تاکید کرد: این نوع چیدمان‌های جدید در واقع فضای شهر را از رخوت و خاکستری بودن دور می‌کند و حضورنماد‌های فرهنگی که در این آثار مورد استفاده قرار گرقته است در واقع تاکیدی برغنای فرهنگی پربارکشورمان دارد و باعث می‌شود شهروندی که این آثارهنری را می‌بیند به یاد این هنرغنی ایرانی بیافتد و آشنایی فرهنگی در کنار امنیت، شادی و مسرت را به شهروندان منتقل می‌کند. این فضای رنگین زیبایی بصری چشم نوازی را این روزها در شهر تهران خلق کرده است.

این استاد دانشگاه با اشاره به مهجوریت هنرهای تجسمی و حجمی بین مردم تصریح کرد: موقعی که یک شهروند در خیابان این آثار تجسمی را می‌بیند در ذهنش علامت سوال ایجاد می‌شود و ترغیب خواهد شد بیشتر با این آثارهنری ارزشمند و جذاب آشنا شود وبه دیدن گالری‌ها و نمایشگاه‌های هنری‌های مختلف تجسمی برود و با این طریق فرهنگ سازی هم انجام می‌شود.

لازم به یادآوری است، رویداد هنری «بهارستان» (سالانه هنرهای شهری بهار تهران) به همت سازمان زیباسازی شهر تهران همزمان با ایام نوروز ۱۳۹۵ در تهران برگزار ‌شد و تا پایان فروردین ماه ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار