آغاز طرح سنجش سلامت كلاس اولی ها از یكم اردیبهشت

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی گفت: بالغ بر دو میلیون كودك شش ساله بدو ورود به دبستان به همراه پنج ساله ها از یكم اردیبهشت ماه در طرح سنجش سلامت شركت می كنند.

کد مطلب: ۴۸۲۵۷۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهر تهران ، مجید قدمی با اشاره به آغاز طرح سنجش دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان از ابتدای اردیبهشت اظهارداشت:‌این طرح امسال با تغییراتی نسبت به سال‌های گذشته از هفته اول اردیبهشت ماه و با اولویت قراردادن كودكان مناطق گرمسیر آغاز می‌شود.
وی با بیان اینكه امسال همچنین كودكان پنج‌ ساله شامل این طرح می شوند ، اظهاركرد: در گذشته طرح سنجش برای دانش آموزان شش سال تمام اجرا می‌شد اما به‌ دنبال آن هستیم كار سنجش را یك سال زودتر آغاز كنیم تا در این مدت برای دانش آموزان ورود به مدرسه اقدامات لازم مداخله‌ای، درمانی و جراحی عملیاتی شود.
قدمی با بیان اینكه در این طرح پیش‌بینی می شود حدود 500 هزار كودك پنج ساله مشاركت كنند ، افزود: نوبت‌‌ دهی خانواده‌ها برای حضور در پایگاه‌های سنجش به‌ صورت الكترونیكی است، و‌ خانواده‌ها در نوبت تعیین شده باید به پایگاه‌های سنجش مراجعه و براساس تأییدیه‌ای كه صادر می‌شود برای ثبت‌نام مدرسه در سال بعد اقدام كنند.
قدمی گفت: برای اجرای طرح سنجش سلامت 900 پایگاه در كشور و با حضور شش هزار نیروی انسانی در نظر گرفته شده كه در دو نوبت صبح و عصر فعالیت خواهند كرد.
وی اظهاركرد: آغاز طرح سنجش سلامت یك سال قبل از ورود به مدرسه باعث می‌شود تا دانش آموزان نیازمند مداخلات درمانی شناسایی شود ، به‌عنوان مثال دانش‌آموزی كه به یكی از موارد عینك ، سمعك یا كاشت حلزون نیاز دارد شناسایی و برای درمان آنها اقدام می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار