محمود عزیزی:

زیبا سازی کلان شهری مثل تهران کار بزرگی است

محمود عزیزی کارگردان و بازیگر پیشکسوت تئاتر و سینما معتقد است؛ شهرداری با بودجه‌های محدود خود به درستی در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و هنری فعالیت می‌کند.

کد مطلب: ۴۸۱۶۱۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا؛ محمود عزیزی مدرس، کارگردان و بازیگر سینما ، تئاتر و تلویزیون با اشاره به برگزاری رویداد «بهارستان» که این روزها در تهران در حال برگزاری است گفت: تهران شهر شلوغ و پرازدحامی است و بیش از 10 میلیون انسان روزانه در سطح این کلان شهر تردد می‌کنند و جمعیت این شهر به اندازه برخی از کشورهای اروپایی مثل بلژیک و یا سوئد است. بنابراین مدیریت شهری و توجه به تغییرات در آن کار سهل و آسانی نیست و شهرداری و سازمان زیباسازی شهر تهران با بودجه‌های محدودی که در اختیار دارند واقعا دراین حوزه با برنامه و درست عمل می‌کنند.

بازیگر فیلم «بادیگارد» با تاکید بر اهمیت استفاده از زیبایی آثار هنری در معابر شهری افزود: استفاده از آثار هنری در شهر موقعی به طور کامل اثرگذار می شود که زیرساخت‌های فرهنگی‌اش هم مهیا شده باشد. باید مشکلات فرهنگی و فرهنگ شهرنشینی را حل کنیم و در این میان باید خیلی از نهادها مثل رسانه ملی و یا سایر ارگان‌ها مشارکت داشته باشند و هنر را بین مردم آورند تا راه‌های فرهنگ‌سازی هموار شود. اما بطور قطع اقدامی که سازمان زیباسازی شهر تهران در ایام نوروز با آثار هنری در سطح شهر ایجاد کرد می‌تواند تاثیرگذار باشد و حتی الگویی برای دیگر سازمان‌ها و ارگان‌ها شود. باید توجه داشت با فعالیت‌های فرهنگی و هنری می‌توان نشاط و پویایی را به میان شهروندان آورد.

لازم به یادآوری است، رویداد هنری «بهارستان» (سالانه هنرهای شهری بهار تهران) به همت سازمان زیباسازی شهر تهران همزمان با ایام نوروز ۱۳۹۵ در تهران برگزار ‌شد و تا پایان فروردین ماه ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار