سرقت مجدد کتیبه تاریخی آب انبار نراق

شهردار نراق گفت: کتیبه تاریخی سر در آب انبار عبدالباقی شهر تاریخی نراق مجددا سرقت شد.

کد مطلب: ۴۸۱۵۹۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، مردای با بیان اینکه فرماندهی انتظامی شهرستان دلیجان پیگیر موضوع است افزود: در بررسی های صورت گرفته شواهدی به دست آمده است و احتمالا سارقین قابل شناسایی هستند.

وی سرقت این اثر تاریخی را نوعی نادانی عنوان کرد و ادامه داد: این کتیبه از لحاظ مادی ارزشی خاصی ندارد بلکه از نظر تاریخی اهمیت دارد.

شهردار نراق خاطرنشان کرد: این کتیبه سنگی سال گذشته نیز سرقت شده بود و سارقان این اثر تاریخی را در حاشیه محور ارتباطی نراق به مشهد اردهال رها کرده بودند که با تلاش ماموران نیروی انتظامی شهرستان کشف شده بود.

مرادی اظهار داشت: این کتیبه سنگی به ابعاد 40 در 60 سانتیمتر حاوی اطلاعات سال ساخت بنا و واقف مجموعه تاریخی بنام حاج عبد الباقی که توسط باند سارقان اشیاء عتیقه سرقت شده بود.

وی ابراز داشت: فرد خیری به نام حاج عبد الباقی نراقی نزدیک به 180 سال پیش آب انبار را احداث می کند و در حال حاضر این بنا به همت افراد خیر در حال بازسازی و قرار است از مخزن آن به عنوان موزه آثار تاریخی شهر نراق استفاده شود تا گردشگران و مسافران با معماری آب انبار های قدیمی و نحوه کار کرد آنها آشنا شوند.

شهر نراق با وسعت 70 کیلومتر مربع در 15 کیلومتری دلیجان قرار دارد و 13 مکان باستانی، تاریخی و ملی آن به ثبت ملی رسیده است که مهمترین آن ها شهاب سنگ آسمانی، بازار و کاروانسرای شمس السلطنه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار