در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

فروش محصولات غیرمجاز در برخی از عطاری‌ ها/افزایش عطاری های بدون مجوز

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه فعالیت برخی از عطاری‌ ها بدون مجوز انجام می شود، گفت: بسیاری از محصولاتی که در عطاری ها به فروش می رسند ممنوع است.

کد مطلب: ۴۷۹۲۲۰
لینک کوتاه کپی شد

عابد فتاحی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با بیان اینکه فعالیت عطاری ها باید تحت نظر وزارت بهداشت باشد، اظهار داشت:متأسفانه عطاری‌ ها تحت نظر وزارت بهداشت نیستند در واقع مجوز این مراکز از سوی وزارت بهداشت صادر نمی شود و فقط محصولات موجود در عطاری ها زیر نطر سازمان غذا و داروست که نظارت بر این بخش نیز برعهده این سازمان است اما در برخی گزارش هایی که به دست ما رسیده مشخص شده که برخی از عطاری ها بدون مجوز فعالیت می کنند که این مساله مشکل ساز شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به برخورد با عطاری های متخلف گفت: اگر در عطاری محصولاتی به فروش برسد که مجوز وزارت بهداشت ندارد حتما با آن برخورد می شود و به مراجع قضائی معرفی می شوند اما بسیاری از عطاری هایی که روز به روز هم تعداد آن ها بیشتر می شود حتی مجوزی که باید از صنف خودشان داشته باشند را ندارند که این یک معضل جدی در فعالیت این مراکز به شمار می رود.

این نماینده مجلس اضافه کرد: باید برنامه ریزی مدونی برای فعالیت عطاری ها مانند داروخانه ها تدوین شود. متأسفانه در کشور ما استقبال نسبت به طب سنتی در حال افزایش است، اما بعضی افراد و برخی عطاری‌ های غیرمجاز، از این استقبال مردمی سوء استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه نظارت منسجمی بر فعالیت عطاری ها وجود ندارد، گفت:نظارت بر فعالیت عطاری‌ ها بر عهده وزارت خانه ‌های بهداشت، صنعت و جهاد کشاورزی است اما از آنجا که مدیریت یکپارچه ای در این بخش مشاهده نمی کنیم، بنابراین نظارت منسجمی نیز وجود ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار