طرح بازآفرینی شهری به صورت پایلوت در شهر اصفهان اجرایی می شود

طرح بازآفرینی شهری به صورت پایلوت در استان با پیشنهاد استاندار وبا حمایت وزیر راه و شهرسازی اجرایی خواهد شد.

کد مطلب: ۴۷۸۸۸۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از اداره كل روابط عمومی استانداری اصفهان، دكتر رسول زرگرپور درجلسه ی بررسی مسائل شهری و محورهای مواصلاتی استان كه با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و دیگر مسئولان ذیربط استان برگزار شد، اظهارداشت: تسریع در تدوین طرح های تفضیلی و جامع شهر اصفهان ضروری است.
استاندار اصفهان با اشاره به اینكه باید طرح های بازآفرینی شهر به جای طرح جامع شهرها عملی شود، گفت: اصفهان آمادگی دارد كه طرح بازآفرینی شهری را به صورت پایلوت با حمایت و كمك وزیر راه و شهرسازی اجرایی نماید.
زرگرپور در ادامه با اشاره به اینكه براساس آمار ۴۰ درصد از بار كشور و ۲۰ درصد مسافران از محورهای مواصلاتی اصفهان عبور می كنند، تصریح كرد: این محورها در شریان های حیاتی كشور قرار گرفته است و چون عملكرد ملی دارد باید با آن ها برخورد ملی داشته باشیم و با اختصاص اعتبارات ملی، اعتبارات هزینه و درآمد این محورها افزایش یابد.
رسول زرگرپور به مشكلات راهداری ها اشاره كرد و از وزیر راه و شهرسازی خواست كه با دستورات لازم زمینه ی رفع این مشكلات را فراهم نماید.
وزیر راه و شهرسازی نیز در این جلسه اظهارداشت: اصفهان یك ثروت ملی است و به همه ی ملت ایران تعلق دارد چرا كه هم در امنیت ملی و هم در توسعه ی اقتصادی كشور اثر گذار است و در دوران جنگ تحمیلی نیز این مهم را به خوبی نشان داده است.
وزیر راه و شهرسازی از پیشنهاد استاندار اصفهان مبنی اجرای طرح تغییر نگرش بازنگری طرح های جامع شهرها به بازآفرینی طرح ها به صورت پایلوت در اصفهان استقبال كرد و افزود: مدیر كل راه و شهرسازی استان زیر نظر استاندار و با همكاری شورای شهر، شهرداری و مدیران ذیربط مسائل طرح جامع را بررسی و جمعبندی نمایند تا در جلسه ای دیگر تصمیم گیری شود.
عباس آخوندی با بیان اینكه نحوه ی پرداختن به مسائل اصفهان از جهات مختلف مهم است، افزود: این شهر را بدون زاینده رود نمی توان تصور كرد و یكی از مولفه ها و ستون های اصفهان زاینده رود است كه در این خصوص باید تصمیمات جدی گرفته شود.
وی تصریح كرد: اصفهان دارای موقعیت خاص در كشور است و از ابعاد مختلف مختلف از جمله فرهنگی، میراثی و موقعیت ملی و بین المللی حائز اهمیت است و در این راستا حفظ كاركرد اصلی اصفهان برای ما بسیار مهم است.
گفتنی است در این جلسه با پیشنهاد استاندار اصفهان مقرر شد طرح بازآفرینی شهری به صورت پایلوت در استان با حمایت وزیر راه و شهرسازی اجرایی شود.
همچنین در خصوص نحوه ی جاری شدن آب در رودخانه ی زاینده رود نیز در این جلسه بحث و بررسی شد


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار