چادرخوابی حدود نیم میلیون مسافر نوروزی مازندران

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران از اقامت حدود نیم میلیون مسافر نوروزی در بوستان های شهری و جنگلی و کمپ های استان خبر داد.

کد مطلب: ۴۷۸۷۳۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران، مهران حسنی گفت: مسافران نوروزی از 27 اسفند پارسال تا 12 فروردین امسال 29 هزار و 886 تخته چادر مسافرتی در پارک ها، حاشیه بلوارها و خیابان های استان برپا کردند.

وی آمار اقامت مجموع مسافران نوروزی در استان را در این مدت 10 میلیون و 513 هزار نفر شب اعلام کرد و بیان داشت: این میزان اقامت را هفت درصد بیشتر از تعطیلات نوروزی سال پیش بوده است.

مسئولان مازندران پیش از این آمار مسافران نوروزی استان در سال 94 را حدود 10 میلیون نفر شب اعلام و پیش بینی کرده بودند که امسال دستکم 20 درصد افزایش یابد.

حسنی با اشاره به تغییرات جوی گفت:کاهش دمای هوا و بارش باران و برف در مناطق کوهستانی سبب شد تا تعطیلات نوروزی مسافران در مازندران امسال از دهم فروردین و دستکم چهار روز زودتر از سال پیش به پایان برسد.

معاون میراث فرهنگی مازندران همچنین از بیش از 17 هزار مورد بازدید از مراکز اقامتی ، کمپ ها و پارک های استان در تعطیلات نوروزی خبر داد و افزود: در این مدت حدود 10 هزار مورد هم بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در اماکن عمومی استان انجام شد .

حسنی کشف و از بین بردن بیش از هفت هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد را نتیجه این بازرسی های دانست و گفت: 21 واحد صنفی هم به علت رعایت نکردن نکات بهداشتی، پلمپ و به بیش از یکهزار نفر از فعالا صنوف اخطار بهداشتی داده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار