توریست دوچرخه سوار هلندی:

ایران بسیار زیباست و امنیت بالایی دارد

توریست دوچرخه سوار هلندی با اشاره به مهمان نوازی گرم مردم ایران، گفت: ایران بسیار زیباست و امنیت بالایی دارد.

کد مطلب: ۴۷۷۳۱۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از زنجان، " مارتین فان هالف" توریست 22 ساله هلندی است که سفر خود را با دوچرخه آغاز کرده است و پس از گذر از 15 کشور مختلف، وارد ایران شده و پس از یک هفته اقامت در تبریز در روز نخست نوروز خود را به شهر زنجان رسانده و پس از بازدید از گنبد سلطانیه وارد شهر ابهر شد و از اماکن تاریخی و توریستی این شهر بازدید کرد .

وی اظهار کرد: خلاف تبلیغات منفی رسانه ای که درباره ایران در اروپا وجود دارد، تمامی دوچرخه سواران و جهانگردهایی که به ایران آمده بودند آن را یکی از زیباترین کشورهای توریستی جهان معرفی می کردند و علاقه بسیاری برای سفر به این کشور در من ایجاد کرده بودند .

جهانگرد هلندی با اشاره به اینکه برخی از مردم به دلیل تبلیغات منفی رسانه ها هنوز از سفر به ایران هراس دارند، افزود: من هیچ ترسی از سفر به این کشور نداشتم چرا که و علاوه بر اینکه مردم آن بسیار با محبت و مهربان هستند، سخاوتمندانه در طول سفر از من پذیرایی کرده اند .

وی خاطر نشان کرد: قبل از ورود به ایران هیچ اطلاعاتی درباره نوروز در ایران نداشتم و در زنجان مردمی را دیدم که برای حضور در روز عید در کنار خانواده های خود، مغازه ها را تعطیل می کنند و با عجله خود را به خانه می رسانند و این رسم خانواده های ایرانی برایم بسیار جالب بود .

فان هاف بیان کرد: مقصد من در ادامه سفر شهرهای قم، کاشان، اصفهان، شیراز و مشهد است و پس از کشور ایران سفر به ترکمنستان و کشور هند را نیز در پیش دارم .

وی که در مدت اقامت خود در ابهر مهمان یکی از خانواده های این شهر بود از مهمان نوازی ایرانی ها بسیار قدردانی کرد و افزود: با اینکه مردم من را نمی شناسند ولی بسیار با مهربانی با من رفتار می کنند .

این جهانگرد هلندی ابراز کرد: در دو هفته ای که در ایران اقامت داشتم برخی از غذاهای ایرانی را تجربه کردم که بسیار خوب بودند و امیدوارم در ادامه سفر غذاهای بیشتری را تجربه کنم.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار