گردش دریایی در خلیج فارس با کشتی تفریحی فیروزه

گردشگران ورودی به شهرستان بندرماهشهر می توانند با سوار شدن بر کشتی تفریحی ' فیروزه' از جاذبه های گردشگری آبی و دریایی استان خوزستان در این بندر استفاده کنند.

کد مطلب: ۴۷۷۰۷۳
لینک کوتاه کپی شد

ایرنا نوشت :

به گزارش پانا از خوزستان ،یکی از ظرفیت های بالقوه گردشگری ایران٬ دریا و ساحل است که هم ابعاد گسترده ای برای سرمایه گذاری دارد و از جذابیت بالایی توریستی نیز برخوردار است. به مجموعه فعالیت های تفریحی و سرگرمی که در محیط های دریایی دور از ساحل از سوی گردشگران انجام
می شود٬ گردشگری دریایی گفته می شود.
این صنعت در بیشتر کشورهای دنیا توجه به تورهای دریایی٬ حمل نقل دریایی٬ ورزش ها و تفریحات آبی٬ غواصی و سایر سرگرمی های مرتبط با ساحل و فراساحل در صدر برنامه های گردشگری قرار دارد.
کشتی تفریحی و گردشگری فیروزه با ظرفیت 200 مسافر در هر سفر در تعطیلات نوروز 95، از بندر مجیدیه شهرستان بندر ماهشهر به مسافران و گردشگران ورودی به شهرستان خدمات ارائه می کند.
مسافران و گردشگران به مدت دو ساعت از جاذبه های دریا در خلیج فارس استفاده کرده و با موسیقی زنده پذیرایی می شوند.
این کشتی تفریحی همه روزه ساعت 10 و 15 در بندر مجیدیه آماده میزبانی از مسافران است.
فرماندار بندر ماهشهر نیز روز سه شنبه در بازدید از مراکز رفاهی و گردشگری شهرستان، با تشریح اقدامات ستاد تسهیلات سفر شهرستان به گردشگران در تعطیلات نوروز، گفت:امسال، برای دومین سال با همکاری شهرداری بندرماهشهر و منطقه سوم دریایی، گشت دریایی در آبهای خلیج فارس فعال شده است که مورد توجه گردشگران قرار گرفت.
منصور قمر ادامه داد:طی سه روز گذشته بیش از هزار و 500 مسافر از خدمات گشت دریایی کشتی تفریحی فیروزه استقبال کردند.
وی افزود:همچنین، با همکاری عملیات غیر صنعتی صنایع پتروشیمی، بزرگترین و مجهزترین پارک استان خوزستان، آماده استقبال از گردشگران و همشهریان است.
فرماندار شهرستان بندر ماهشهر از دیگر اقدامات صورت گرفته در پارک بزرگ ارم را تجهیز و احداث آلاچیق های جدید و فراهم شدن امکان ماهیگیری در دریاچه این پارک عنوان کرد.
قمر گفت:همانند سال های گذشته دریاچه نمک ماهشهر نیز با امکانات تفریحی و آلاچیق های متعدد آماده پذیرایی از همشهریان و گردشگران در ایام نوروز می باشد که از سوم فروردین جشنواره صنایع دستی و اقوام نیز در این مجتمع تفریحی فعال می شود.
فرماندار بندر ماشهر تصریح کرد:دیگر جاذبه های جدید و قابل توجه منطقه، ' جزیره قمر ' است که فرمانداری با همکاری شهرداری بندرماهشهر در حال احداث تعدادی آلاچیق سنتی در یان کانون گردشگری است.
وی با بیان امکانات این جزیره گفت:در این جزیره با هماهنگی محیط زیست و رعایت زیستگاه پرندگان در جزیره، امسال بیشتر با هدف شناساندن ظرفیت های گردشگری در سواحل و جزایر خلیج فارس در منطقه و با هدف جلب نظر مدیران استانی و کشوری جهت تدوین و تصویب طرح ملی گردشگری اقداماتی صورت گرفته است.
شهرستان بندر ماهشهر 83 کیلومتر مرز آبی با خلیج فارس دارد و به عنوان قطب پتروشیمی کشور و استان
خوزستان مطرح است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار