تشکیل 20 هزار و 949 پرونده نزاع در یازده ماهه سالجاری در مازندران

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت :در یازده ماهه سالجاری تعداد 20 هزار 949 نفر مصدومین ناشی از نزاع به مراكز پزشكی قانونی استان مراجعه کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل شش درصد کاهش داشت.

کد مطلب: ۴۷۵۹۹۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران، علی عباسی تصریح کرد: از كل مراجعات نزاع در یازده ماهه امسال،14 هزار و 134 نفر مرد و مابقی زن بوده اند.

بیشترین وکمترین ماه

وی افزود : در نیمه اول امسال بیشترین مراجعات نزاع در مرداد ماه با دو هزار و 368 و شهریور با دو هزار و 312مراجعه و كمترین آن با هزار و 475 مورد در آذر ماه ثبت شده است.


بیشترین و کمترین شهر

بر اساس آمار ارجاعی از مراکز پزشکی قانونی استان ، ساری و میاندرود با 3هزار و 920 و بابل با 2 هزار 671 نفر بیشترین و نکا با 711 کمترین شهرهایی است که نزاع در آن به ثبت رسید.


گفتنی است در سال گذشته(93) تعداد 23 هزار و 649 نفر به دنبال وقوع نزاع و درگیری به مراكز پزشكی قانونی استان مازندران مراجعه كردند که از این تعداد 16 هزار و 36 نفر مرد و ما بقی زن هستند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با تاكید بر اینكه نزاع و درگیری بیشترین دلیل مراجعه افراد به مراكز پزشكی قانونی است تصریح كرد: بخش قابل توجهی از افراد به دنبال وقوع نزاع و درگیری از طرف مراجع قضایی و انتظامی به مراكز پزشكی قانونی ارجاع می شود كه بر اساس نوع و میزان آسیب دیدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی برای آنان گواهی صادر می شود.

این مقام اجرایی استان یكی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پایین بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت: می توان با آموزش مهارت های زندگی به خصوص در سنین پایین میزان تحمل افراد را در شرایط استرس بالا برد تا افراد به جای درگیری فیزیكی، با بحث، گفتگو و تفاهم مشكلات فی ما بین را حل و فصل كنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار