مسئول کمیته اطلاع رسانی و روابط عمومی انجمن معتادان گمنام استان مرکزی:

انجمن معتادان گمنام (NA) یک انجمن خودگردان و غیرانتفاعی است

مسئول کمیته اطلاع رسانی و روابط عمومی انجمن معتادان گمنام استان مرکزی گفت: انجمن معتادان گمنام (NA) یک انجمن خودگردان و غیرانتفاعی متشکل از زنان و مردانی است که مشکل اصلی آنها اعتیاد به مواد مخدر بوده است و اعضای این انجمن به طور مرتب گردهم می آیند تا با کمک و حمایت یکدیگر بهبودی خود را حفظ کنند.

کد مطلب: ۴۷۵۹۴۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، محمد محمدی شاملو در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان اراک، افزود: در حال حاضر 12 هزار نفر معتاد بهبود یافته در سطح استان مرکزی عضو انجمن معتادان گمنام (NA) استان مرکزی هستند و از تجربه این افراد برای ترک اعتیاد اعضای تازه وارد به انجمن استفاده می شود.

وی ادامه داد: این افراد بهبود یافته از دام اعتیاد، هر شب یا هر هفته با تشکیل حلقه، اعضای جدید را از تجربه ترک مواد مخدر مطلع می کنند.

مسئول کمیته اطلاع رسانی و روابط عمومی انجمن معتادان گمنام استان مرکزی اظهار داشت: انجمن معتادان گمنام برای اعضایی که به این انجمن ملحق می شوند هیچ شرط و شروطی قرار نمی دهد، حق عضویتی دریافت نمی کند و تنها لازمه عضویت در این انجمن قطع مصرف مواد مخدر است.

محمدی شاملو بیان کرد: این انجمن هیچ گونه دخالتی در امور سم زدایی و ترک فیزیکی مواد مخدر ندارد و تنها از طریق برگزاری جلسات بهبودی سعی در تداوم پاکی اعضای خود دارد.

وی ابراز داشت: اعضای انجمن با حضور در جلسات و صحبت درباره تجربه و بهبودی خود به یکدیگر کمک می کنند تا زندگی بدون مصرف مواد مخدر را تجربه کنند.

مسئول کمیته اطلاع رسانی و روابط عمومی انجمن معتادان گمنام استان مرکزی اضافه کرد: جلسات این انجمن در مکانی عمومی که توسط گروه اجاره شده برگزار می شود، فعالان جلسات اعضای گروه هستند و با رأی وجدان گروه انتخاب می شوند.

محمدی شاملو گفت: در حال حاضر یکی از اساسی ترین مشکلات این انجمن در اراک کمبود مکان مناسب برای برگزاری جلسات متعدد است.

وی افزود: اعضای گروه خود را ملزم می دانند که تمام هزینه های گروه را از طریق کمک های داوطلبانه اعضا (سبد پول) در هر جلسه تأمین کنند.

مسئول کمیته اطلاع رسانی و روابط عمومی انجمن معتادان گمنام استان مرکزی ادامه داد: اعضای این گروه می کوشند تا گمنامی شخصی خود را در رادیو، تلویزیون، مطبوعات، رسانه های اجتماعی و وسایل ارتباط جمعی حفظ کنند و در مواردی که از این رسانه ها برای اطلاع رسانی استفاده می کنند عکس یا تصویر خود را در اختیار قرار نمی دهند.

استفاده از تجربیات اعضای انجمن معتادان گمنام (NA) در جلسات انجمن اولیا و مربیان مدارس و آموزش و پرورش و همچنین معرفی مکان مناسب برای برگزاری جلسات انجمن از مهمترین مصوبات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان اراک بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار