صدقه دادن موجب افزایش همگرایی اجتماعی می شود

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) تربت جام گفت: صدقه یكی از علل و عوامل افزایش همگرایی اجتماعی انسان است كه در قرآن کریم به عنوان راهكاری در این مسئله مطرح و مورد تشویق و ترغیب قرارگرفته است.

کد مطلب: ۴۷۱۲۵۵
لینک کوتاه کپی شد

حسین خسروی نسب، درگفتگو باخبرنگار پانا گفت: مردم خیر شهرستان تربت جام در سال جاری مبلغی بالغ بر ۳ میلیارد و ۸۵۵ میلیون ریال صدقه پرداخت کرده اند که نسبت به سال گذشته از رشد ۱۲ درصدی برخوردار بوده است و نشان از حس نوعدوستی و کمک به همنوع را در بین مردم این شهرستان دارد.

وی افزود : علاوه بر پرداخت صدقات توسط مردم،که به صورت مستقیم به صندوق های صدقات واریز می شود، کمک های مردمی دیگری شامل کمک های نقدی و غیر نقدی و طرح احسان دانش آموز و نیز وجوهات امانی که شامل کمک خیرین و حامیان طرح اکرام به ایتام تحت حمایت، ،پرداخت زکات،کمک به جشن های عاطفه ها و نیکوکاری و کمک به مردم مظلوم فلسطین نیز به این نهاد پرداخت گردیده که در سال جاری مبلغی بالغ بر ۷ میلیارد ریال را شامل می شود .
خسروی نسب در ادامه خاطر نشان کرد :یکی از مهم ترین علل و عوامل همگرایی اجتماعی برآورد نیازها و پاسخ به خواسته های عاطفی و مادی یک دیگر است و از این رو در جامعه پذیری بر آن تاکید می شود و به کودکان و نوجوانان آموزش داده می شود تا چگونه نیازهای عاطفی و مادی یک دیگر را برآورده ساخته و همدل و همیار و همکار یک دیگر باشند.
سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان تربت جام در پایان گفت:صدقه یکی از علل و عوامل افزایش همگرایی اجتماعی انسان است که در قرآن کریم به عنوان راهکاری در این مسئله مطرح و مورد تشویق و ترغیب قرارگرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار