با حضور وزیر ارشاد و رئیس مجلس؛

همایش بین المللی نکوداشت آیت الله تسخیری آغاز به کار کرد

خبرگزاری پانا: همایش نکوداشت شخصیت فرهنگی و بین المللی آیت الله تسخیری شامگاه شنبه با حضور ˝سید محمد حسینی˝ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، علی اکبر ولایتی مشاورعالی مقام معظم رهبری در امور بین الملل ، آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان و جمعی ازمسئولان داخلی و خارجی به منظور معرفی و تقدیر از این شخصیت برجسته تقریب در هتل آزادی برگزار شد.

کد مطلب: ۴۷۰۵۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا؛ در این همایش علاوه بر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس مجلس شورای اسلامی، 95 نفر از شخصیت های برجسته 20 کشور و وزرا و روسای سازمان های مختلف کشور حضور دارند.
در این مراسم با حضور وزیر ارشاد؛ آئین نامه جایزه جهانی آیت الله تسخیری که با همکاری یونسکو و ستاد بزرگداشت ایشان آماده و تهیه شده است رونمایی می‌شود.
کتاب "اندیشه نامه آیت الله تسخیری" حاوی 26 مقاله، کتاب مرام نامه آیت الله تسخیری در برگیرنده مجموعه سیره علمی و رفتاری وی و نیز تسخیری از نگاه دیگران از جمله مکتوباتی است که امروز همزمان با برگزاری همایش در بین شرکت کنندگان توزیع شد.
کتاب "جوشش اندیشه" حاوی خلاصه آثار آیت الله تسخیری و تولید یک لوح فشرده در قالب دی وی دی از مجموعه 64 اثر و مقالات ایشان دیگر آثاری است که در این همایش در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت.
همایش بین‌المللی نکوداشت آیت الله تسخیری باحمایت، پشتیبانی و همت و همکاری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جامعة المصطفی العالمیة، مجمع جهانی اهل بیت(ع)، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، نمایندگی آیسسکو در ایران، نمایندگی یونسکو در ایران، معاونت ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری (دام ظله العالی) و وزارت امور خارجه برگزار شده است.
در این همایش علاوه بر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس مجلس شورای اسلامی، مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین الملل، شماری از متفکران و اندیشمندان برجسته کشور و میهمانان شرکت کننده در بیست و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در خصوص شخصیت و ویژگی های برجسته آیت الله تسخیری به ایراد سخن پرداختند.
آیت الله تسخیری 50 سال از عمر خود را صرف حضور در موسسات و نهادهای خارج از کشور کرد و توانست در بین ادیان و فرقه های مختلف اسلامی الگو و نمونه باشد.
این اندیشمند تاکنون 10 سازمان بین المللی از جمله جامعه المصطفی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مرکز علوم اسلامی، مجمع جهانی اهل بیت (ع) و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی را تاسیس کرده و بیش از 500 مقاله تحلیلی را به نگارش در آورده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار