معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان ایلام :

برنامه های هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی دراستان ایلام برگزار شد

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گفت : برای تبدیل مطالبه گری معلمان به هم اندیشی، باید نقش آنان را به مربیان تعلیم وتربیت تبدیل کنیم .

کد مطلب: ۴۷۰۳۰۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از ایلام ، ید الله جایدری معاون پرورشی و فرهنگی این اداره کل برنامه های سالروز تاسیس امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی را تشریح نمود .

وی با گرامیداشت هشت اسفند سالروز تأسیس امور تربیتی، این هفته را فرصت مناسبی برای ترویج هر چه بیشتر احکام دینی و آموزه های قرآنی دربین دانش آموزان جامعه اسلامی دانست و گفت : براین اساس « هفته تعلیم و تربیت اسلامی و روز امور تربیتی » فرصت مناسبی است تا آموزش وپرورش بتواند ضمن ایجاد فضای بحث وتبادل نظر برای آسیب شناسی وضعیت موجود ،‌راهکارهای بهبود و ارتقای امور تربیتی را مورد بررسی قرار دهد .

جایدری با بیان این مطلب که در سطح کلان وضعیت فرهنگی و تربیتی جامعه ، مدارس و مراکز آموزشی با توجه به چشم اندازی که سند تحول بنیادین ترسیم کرده مطلوب ما نیست تصریح کرد : وضعیت فرهنگی و تربیتی جامعه ، مدارس و مراکز آموزشی وضعیت مطلوب ما نیست.

با این رویکرد فعالیتهای امور تربیتی باید همراه و هم قدم با نظام پرورشی باشد تا بتواند نسبت به رسالت و نقش خویش و نیز اهداف بنیادی این نهاد جامعه عمل بپوشاند .

وی با بیان این مطلب که برنامه های تحولی بدون نظر و مشورت معلمان و مربیان در آموزش و پرورش میسر نخواهد شد تاکید داشت : برای دستیابی به آموزش و پرورش پیشرو باید موقعیتی فراهم شود که درآن فکر جمعی و طرح ریزی گروهی با محوریت مدارس شکل گیرد و فرصت برای ارائه عقاید و آرای سودمند آنان فراهم شود تا مطالبه گری فرهنگیان به هم اندیشی برای تعالی تعلیم و تربیت تبدیل شود . وی در ادامه به بزرگداشت سالروز تاسیس امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی اشاره و افزود : نکوداشت هفته تربیت اسلامی ، تقویت و ترویج نهاد امور تربیتی در جامعه و شناسایی و قدردانی از فعالان امور پرورشی و فرهنگی به استناد راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش وپرورش طرح ریزی شده است در این راستا ادارات تابعه با برنامه ریزی جامع و مدون به پاسداشت هفته تربیت اسلامی هنرمندانه بپردازند .

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر بنیانگذاران امور تربیتی در کشور به هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی اشاره کرد و یکی از مهمترین اهداف والا ی مکتب حیاتبخش اسلام را ساختن انسان کامل و رساندن او به قرب الهی و حیات طیبه دانست.

جایدری با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت در مجموعه تعالیم اسلام جایگاه خاص و زیربنایی خود را دارد، مربی تربیتی را محوری‌ترین، و تاثیر گذار ترین عضو مدرسه دانست و اظهار کرد: یک مربی تربیتی باید جایگاه واقعی خود را با دانش وگفتار، ورفتار خود در بین دانش آموزان تثبیت و نقش الگویی خود را برای ایفای این رسالت سنگین بخوبی ایفا نماید .

این مسئول با اشاره به این مطلب که از 8 تا 14 اسفندماه به عنوان هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی نامگذاری شده به تشریح برنامه‌های این هفته در استان پرداخت و دیدار با خانواده شهدای امور تربیتی را یکی از برنامه‌های این هفته عنوان کرد.

جایدری ادامه داد: شرکت مربیان به صورت دسته جمعی در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه، تجلیل از مربیان امور تربیتی و فعالین عرصه تربیت و دانش آموزان رتبه آور مسابقات فرهنگی ، هنری ، قرآنی را از دیگر برنامه‌های هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی در سطح ادارات تابعه برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار