در شهرستان ری:

برگزاری همایش ملی «ابن هیثم» ستاره شناس جهان اسلام

همایش ملی حسن ابن الهیثم (الهازن) فیزیک دان، ریاضی دان، نورشناس و منجم بلند آوازه جهان اسلام در شهرستان ری برگزار می شود.

کد مطلب: ۴۶۷۴۱۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از شهرستان های استان تهران، این همایش به مناسبت انتخاب سال 2015 میلادی به عنوان سال جهانی نور از سوی سارمان جهانی یونسکو و هزاره نگارش کتاب «المناظر» برگزار می شود.

در این همایش هشتمین جایزه علمی، ترویجی حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) نیز اهدا خواهد شد.
هدف از برگزاری این همایش معرفی جایگاه علمی ابن هیثم، ایجاد انگیزه علمی و خودباوری در بین دانش پژوهان ایرانی، تبادل نظر میان صاحبنظران در جهت شناخت و معرفی میراث به یادگار مانده از تمدن اسلامی و زمینه سازی برای بازآفرینی تمدن اسلامی در عصر حاضر بیان شده است.
در این همایش ،حجت السلام محمد تقدیری رئیس همایش ملی حسن ابن الهیثم و رییس مرکز نجوم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) در مورد نور در آیات و روایات، سید ریحانی در مورد ماهیت نور، آقایانی چاوشی عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف در مورد نور ماه از نظر ابن هیثم ،فاطمه موحدی طوسی در مورد کتاب المناظر ابن هیثم و اوشین دانیل ذاکاریان در مورد عکاسی در شب سخنرانی خواهند کرد.
شایان ذکر است، همایش ملی حسن ابن الهیثم (الهازن) در روز پنج شنبه 6 اسفند در تالار شیخ صدوق آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) به همت مرکز نجوم این آستان مقدس برگزار می شود.
/خبرنگار:الهام مرادی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار