طرح مدام، گامی عملی در جهت تحقق توسعه مشارکت در آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در دیدار با هیات رئیسه پارلمان های معلمان، اولیا، مدیران و دانش آموزان، اجرای طرح مدام را یک گام مهم عملی برای تحقق شعار توسعه مشارکت تمامی بخش ها در آموزش و پرورش دانست.

کد مطلب: ۴۶۶۰۳۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، سیدجواد حسینی در دیدار با هیات رئیسه طرح مدام ( پارلمان های مدیران ، معلمان ، دانش آموزان و اولیا ) استان با بیان این مطلب اظهار داشت : باتوجه به حجم عظیم برنامه ها و فعالیت هایی که در آموزش و پرورش وجود دارد متاسفانه از لحاظ مالی و نیروی انسانی با این حجم از فعالیت ها تناسبی وجود ندارد و برهمین اساس هم تلاش کردیم با بهره گیری از توانمندی که در مدارسمان وجود دارد با اجرای طرح های مختلف به اهداف موردنظر در نظام تعلیم و تربیت دست پیدا کنیم.
حسینی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به این که براساس آموزه های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مدرسه کانون تحولات اجتماعی است تاکید کرد : براین اساس هم با اجرای طرح هایی مانند یکصدمدرسه یکصد دبیرخانه تلاش کردیم مدارس و دانش آموزان را با جامعه پیوند دهیم.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود مدرسه را قلب جامعه دانست و اظهار داشت : در مدارس مدیران آموزشگاه نقش قلب تپنده مراکز آموزشی را دارند و و بالطبع آن معلمان قلب مدیر و دانش آموز قلب معلم است و در واقع می توان دانش آموز را قلب تپنده جامعه دانست.
حسینی با اشاره به این که سال آتی آموزش و پرورش سه هدف اصلی ارتقاء مدیریت آموزشگاهی ، نظام هدایت تحصیلی و نظام سنجش صلاحیت حرفه ای معلمان را دنبال خواهد کرد در این خصوص اظهار داشت : از سال آینده با راه اندازی مرکز تعیین صلاحیت های معلمی در کشور ، نظام پرداخت و پاداش در فرهنگیان اصلاح می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اجرای ‌طرح ارتقا مدیریت آموزشگاهی را یکی‌ دیگر از مباحثی دانست که سال آینده بر روی آن تمرکز ویژه ای خواهد بود در این زمینه هم گفت: این طرح یکی از استراتژیک ترین طرح های آموزش و پرورش است که در کنار طرح هدایت تحصیلی از مهرماه ۹۵ در مدارس اجرا خواهد شد.
وی همچنین از اختصاص روزهای پنجشنبه هر هفته برای بررسی فعالیت ها و شنیدن نقطه نظرات نمایندگان پارلمان های تشکیل شده در آموزش و پرورش استقبال کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار