در آخرین شب سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر چه گذشت

عاشقانه های چارتار،نوای سنتور کامکار،«برف» جهانبخش،موسیقی پاکستان و...

آخرین روز از سی و یکمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر با هشت اجرا سپری شد.

کد مطلب: ۴۶۵۹۹۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا، گروه «چارتار» در برج میلاد، دوئت راک زهی کشور اتریش در سالن رودکی، اکبر خمیسوخان موسیقی پاکستان، اردوان کامکار، فیض علی فیض موسیقی پاکستان در تالار وحدت، گروه «راهو» در فرهنگسرای نیاوران و بابک جهانبخش و گروه هفت در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران به روی صحنه رفتند.

شب پایانی اجراهای سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر با ترکیبی از موسیقی های بخش بین الملل، موسیقی پاپ، تلفیقی و موسیقی اصیل ایرانی پاسخگوی مخاطبان و علاقمندان به موسیقی در زانرهای مختلف بود.

گروه «چارتار» با هنرمندی آرش فتحی آهنگساز، احسان حائری شاعر، آیین احمدی فر تنظیم کننده، آرمان گرشاسبی خواننده، اشکان آبرون سینتی سایزر، کتایون ایرجی نوازنده گیتار، دارا دارایی نوازنده گیتار بیس، آرش مقدم نوازنده درامز، کوروش بابایی نوازنده کمانچه، کاوه تسعیری نوازنده ویولنسل، دانیال جورابچی نوازنده ویولن و مهدی جوانبخت نوازنده ویولا در دو سانس به روی صحنه رفتند و قطعاتی چون باران تویی، جاده می رقصد، مرا به خاطرت نگه دار، ببر، آسمان هم زمین می خورد، خوشا به من، هیچ در هیچ، لیلاچه، هندسه و دریچه را به اجرا درآوردند.

این گروه که موسیقی الکترونیک را با آواز ایرانی تلفیق کرده و از اشعار و ترانه هایی برگرفته از ادبیات و موسیقی کلاسیک ایرانی و تنظیم های مدرن بهره برده است توانسته در مدت زمانی کوتاه مخاطبان زیادی را با خود همراه کند و در اجراهای خود با استقبال گسترده ای از سوی علاقمندان به موسیقی مواجه شود.

در تالار وحدت؛ اکبر خمیسوخان از سرزمین پاکستان نواهای محلی کشور خود را با ساز خود درآمیخت و برای حاضران در سالن نواخت. این هنرمند با نواختن ساز القوزا که با نوای دهلک محمدخان دیگر هنرمند پاکستانی همراه می شد موسیقی سنتی و نواهای محلی این کشور مخصوصا کشمیر را در بخش بین الملل سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر به یادگار گذاشت.

اردوان کامکار هنرمند و نوازنده چیره دست ساز سنتور نیز با تکنوازی خود نوای ساز خود را در تالار وحدت طنین انداز کرد. این هنرمند که کوچکترین عضو خانواده کامکارها به شمار می رود در اجرای این شب در ابتدا به سنتور نوازی معاصر ایران در مایه اصفهان پرداخت و پس از آن قطعه ای را به یاد زنده یاد پرویز مشکاتیان نواخت و سپس دو قطعه خروشان و حیران را به زیبایی هرچه تمام تر نواخت.

یکی دیگر از اجراهای تالار وحدت در این شب پایانی اجرای فیض علی فیض هنرمند و خواننده پاکستانی بود که بسیار مورد استقبال قرار گرفت. این هنرمند به همراهی گروه خود علی شهباز هارمونیوم و همخوان، کرامت علی اسد هارمونیوم و همخوان، شهید فرید نوازنده طبلا، نظر عباس هم آواز، مداسار مونیر همخوان، شهید ندیم همخوان و کلیم اختر همخوان موسیقی قوالی را به اجرا گذاشتند. این هنرمند در سال های 2005 و 2006 نامزد دریافت جایزه بخش موسیقی جهانی رادیو بی بی سی شده است. این گروه اجراهای درخشانی را در جشنواره های مختلف از خود به یادگار گذاشته اند.

در بخش موسیقی پاپ نیز بابک جهانبخش در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران قطعات «برف»، «عاشق تر»، «مثل همه»، «منو نگاه کن»، «به کسی چه»، «چی شده»، «من و بارون»، «ایده آل»، «اعتراف»، «صدای عشق»، «بی تو می میرم»، «مدار بی قراری»، «پناهم بده»، «دوست دارم»، ـتو جشمای منی»، «اکسیژن» و ... را با استقبال حاضران در سالن به روی صحنه برد.

گروه «هفت» نیز در سانس پایانی این سالن میزبان مخاطبان خود بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار