كارشناس دبیرخانه ی مجلس دانش آموزی در گفتگو با پانا:

هدف مجلس دانش آموزی تضمین آینده سیاسی کشور است

کارشناس مجلس دانش آموزی، به عنوان میهمان ویژه انتخابات هشتمین دوره انتخابات مجلس دانش آموزی استان یزد، گفت: هدف از تشکیل مجلس دانش آموزی تامین نیازهای سیاسی کشور در آینده است.

کد مطلب: ۴۶۵۹۳۵
لینک کوتاه کپی شد

ناهید عبادانی، کارشناس مجلس دانش آموزی با خبرنگار پانا یزد گفت و گویی انجام داده است که در ذیر آن را می خوانیم:

- مجلس دانش آموزی با چه هدفی تشکیل شده است؟
به طور كلی هدف از تشكیل این مجلس مشاركت دانش آموزان در همه عرصه های سیاسی، اجتماعی و مدیریتی است تا دانش آموزان تربیت سیاسی شوند و برای حضور در اجتماع امادگی لازم را كسب کنند. در واقع مجلس دانش آموزی یك نهاد صنفی و مشورتی است و بر این محور تشکیل شده که دانش آموزان آینده كشور را تنظیم و تضمین كنند.


-مجلس دانش آموزی چند نماینده دارد ؟

مجلس ما ١٥٠ نماینده دارد كه ٤ نفر از أقلیت های مذهبی ، ٢ نفر از دانش آموزان عزیز استثنائی و ٢ نفر هم از خارج از كشور هحضور دارند و مسائل و مشكلات دانش آموزان را مطرح و بررسی می نمایند.


-چه انتظاراتی از این نمایندگان وجود دارد؟
در وهله اول باید بتوانند انتظارات و خواسته های دانش آموزان را مورد بررسی قرار داده، جمع بندی كنند و به سمع و نظر كارشناسان و مسئولین كشوری برسانند. همچنین باید طرح های نو و برنامه هایشان را به دبیرخانه ارسال كنند و دبیرخانه نیز، ضمن جمع بندی این ایده ها، آن ها را به گوش مقام عالی وزارت برساند تا به نحو مطلوب، اجرایی شود.


- نماینده مجلس باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

طبیعتا باید بیانی شیوا داشته، خودباور و مسئولیت پذیر باشد، خوش فكر و جسور بوده و از نظر اخلاقی و رفتاری نیز الگوی خوبی برای دانش آموزان باشد. تقاضای من نیز از دانش آموزان این است كه افراد اصلح و شایسته را انتخاب نمایند.


- چه آرزویی برای نمایندگان منتخب دانش آموزان دارید؟
امیدوارم كه به عنوان نمایندگانی پویا، خوش فكر و جسور، با جدیت مشكلات دانش آموزان را بررسی كرده و سامان دهند.

/خبرنگار: فاطمه جاوید/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار