در آستانه هفته منابع طبیعی:

جلسه نظارت بر اجرای برنامه‌های همیاران طبیعت در اردبیل برگزار شد

جلسه برنامه‌ریزی و نظارت بر اجرای تفاهم‌نامه فیمابین سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور با وزارت آموزش و پرورش در اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل برگزار گردید.

کد مطلب: ۴۶۴۳۸۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا از استان اردبیل، جلسه برنامه‌ریزی و نظارت بر اجرای تفاهم‌نامه فیمابین سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور با وزارت آموزش و پرورش با حضور معاون پرورشی و فرهنگی، مدیر سازمان دانش‌آموزی استان، رئیس اداره فرهنگی و هنری و رئیس اداره ترویج اداره کل منابع طبیعی در دفتر معاون پرورشی و فرهنگی استان اردبیل برگزار گردید.

کافی، معاون پرورشی و فرهنگی در ابتدای جلسه ضمن خیرمقدم با اشاره به اهمیت منابع طبیعی و کارکردهای اقتصادی، زیست محیطی، گردشگری و ... آن، سازمان دانش‌آموزی را به عنوان متولی تشکل‌ها و تربیت اجتماعی دانش‌آموزان از نهادهای موثر در توسعه فرهنگ حفاظت و صیانت از منابع طبیعی دانست.

در ادامه ارحمی مدیر سازمان دانش‌آموزی استان با اشاره به تفاهم‌نامه منعقده فیمابین سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور با وزارت آموزش و پرورش، آمادگی سازمان دانش‌آموزی را برای همکاری با اداره کل منابع طبیعی استان اعلام داشت.

قوی‌پنجه، رئیس اداره ترویج منابع طبیعی استان با اشاره به اینکه سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به عنوان متولی اصلی حفظ، احیاء، توسعه و بهره‌برداری صحیح و اصولی از منابع‌طبیعی تاكنون طرح‌های بی‌شماری را به مرحله اجرا گذاشته است بر مشاركت عموم مردم در حفظ، احیاء و توسعه منابع‌طبیعی و ترویج و تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی، تاکید داشت.

وی در ادامه افزود دانش‌آموزان علاقه‌مند و دوستدار منابع‌طبیعی به طور داوطلبانه و به قصد خدمت به منابع‌طبیعی کشور، در طرح حافظان منابع طبیعی(همیاران طبیعت) سازماندهی می‌شوند تا با آموزش‌های لازم سطح دانش و بینش آنان افزایش یافته و به‌عنوان همیار دانش‌آموز به‌طور افتخاری همکاری نمایند و ضمن حفاظت از جنگل‌ها و مراتع پیام‌های آموزشی را در بین خانواده‌ها ترویج دهند.

در ادامه‌ی جلسه موضوعات مطروحه در تفاهم‌نامه بررسی و راهکارهای اجرای آنها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار