رییس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسکن در گفت وگو با پانا:

اخذ مالیات از خانه‌های خالی تاثیری بر قیمت مسکن ندارد

خبرگزاری پانا: رییس اتحادیه شرکت های تعاون مسکن اخذ مالیات از خانه های خالی را عملی ندانست و گفت: این طرح تنها به عنوان یک ابزار تهدید است چرا که ساز و کار چنین طرحی هنوز اعلام نشده همچنین در صورت اجرا تاصیری بر قیمت مسکن در تهران نخواهد داشت.

کد مطلب: ۴۶۳۳۲
لینک کوتاه کپی شد

حسن خداوردی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی پانا درخصوص اخذ مالیات از خانه های خالی در تهران اظهار کرد: وزارت مسکن و شهرسازی سابق شماره تلفن‌هایی را برای شناسایی خانه‌های خالی سطح شهر توسط مردم اعلام کرد اما با وجود شناسایی تعدادی واحد خالی هیچ گونه اقدامی برای عرضه این واحدها به بازار صورت نگرفت.

رییس اتحادیه شرکت های تعاونی مسکن ادامه داد: سال گذشته دوباره چنین طرحی مطرح و پیشنهاد و نظرات کارشناسی وزارت مسکن و شهرسازی سابق برای دریافت مالیات مضاعف از خانه‌های خالی به سازمان مالیاتی ارایه شد و در آن زمان معاون وزیر مسکن از شناسایی 200 هزار واحد مسکونی از طریق اداره برق خبر داد.

وی تصریح کرد: مطرح شدن اخذ مالیات از خانه های خالی تنها یک تهدید است و نمی تواند راهکار اساسی برای مقابله با آنچه که دولت احتکار مسکن می نامد، باشد چرا که تا کنون سازو کار اعمال چنین مالیاتی طراحی نشده است.

خداوردی بیان کرد: البته باید توجه داشت که اخذ مالیات از خانه های خالی امکان پذیر نیست چرا که گرفتن مالیاتی در صورتی عملی است که مالک بخواهد نقل و انتقال سند انجام دهد و مجبور به پرداخت مالیات باشد در غیر این صورت نمی توان اخذ مالیات را راهکار مناسب و عملی برای کنترل بازار مسکن در تهران دانست.

رییس اتحادیه شرکت های تعاونی مسکن گفت: اخذ مالیات از خانه های خالی تاثیری در کنترل قیمت مسکن در تهران ندارد چرا که تعداد اعمال شده درصد کمی از کل خانه های تهران را شامل می شود و باید به این نکته توجه داشت که تصویب و اعمال چنین قانونی به طور حتم قیمت مسکن را افزایش خواهد داد.

به گزارش پانا؛ علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده بود بر اساس نتایج سرشاری عمومی نفوس و مسکن یک میلیون و 666 هزار واحد خالی در کشور وجود دارد که از این تعداد 372 هزار واحد در تهران بوده که باید از آن‌ها مالیات گرفته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار