تحلیل محتوای کتاب های درسی پایه ی نهم با رویکرد تربیتی در همدان
رییس اداره ی امور تربیتی آموزش و پرورش استان همدان گفت: تحلیل محتوای کتاب کار و فناوری نهم با رویکرد تربیتی در استان همدان پایان یافت و نتایج آن به وزارت آموزش و پرورش ارسال شد.
به گزارش پانا از استان همدان، قوام الدین قوام با اعلام این خبر گفت: تبیین مناسب جایگاه و اهمیت درس از منظر پرورشی، صحت و اعتبار محتوا و به روز بودن اطلاعات، ارتباط محتوا با آموزه های دینی- تربیتی و معارف اسلامی، ارتباط محتوا با زندگی واقعی دانش آموزان، جذاب و ترغیب کننده بودن محتوا و تناسب آن با علایق دانش آموزان، تناسب محتوا با سن دانش آموزان را از جمله معیارهای مرتبط با محتوا است.
وی افزود: همچنین هماهنگی و تناسب تصویر و متن، استفاده بجا و مناسب از عکس و نقاشی، تناسب سبک تصویرگری با محتوا و مضمون و تطبیق با واقعیت ها، رسایی مضمون و پیام تصاویر و بخش های غیر متنی و نوع کاغذ، فونت، تعداد صفحات از جمله معیارهای مرتبط با هنر و زیبایی شناختی این تحلیل می باشد.
ارسال دیدگاه