معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش وپرورش سیستان و بلوچستان:

616بیمار دارای عارضه شکاف لب و کام ، به صورت رایگان ویزیت شده اند

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان گفت : دردومین روز از ویزیت رایگان بیماران دارای عارضه شکاف لب و کام ، آمار کسانی که مورد معاینه تیم فوق تخصصی جراحی قرار گرفته اند ازمرز 600 نفر گذشت.

کد مطلب: ۴۶۱۸۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از سیستان وبلوچستان ، محمدکیخا معاون تربیت بدنی وسلامت اظهار کرد : تاکنون 616نفراز بیماران مراجعه کننده ویزیت شده اندکه ازاین تعداد333 نفر دانش آموز و 283 نفر نیز غیر دانش آموز بوده اند .

وی افزود: شب گذشته ،تیم خیری فوق تخصص جراحی پلاستیک وزیبایی به سرپرستی دکتر هرمز کلانتر که برای عمل رایگان افراد مبتلا به شکاف لب و کام به استان آمده بودند ،موفق شدندتا 20نفررامورد عمل قرار داده که از این بیماران تاکنون8 نفرترخیص شده اند

معاون تربیت بدنی وسلامت اداره کل با اشاره به جدیت و مدیریت زمان تیم دکتر کلانتر خاطر نشان کرد: امروز (19بهمن ) نیز 35نفراز افراد ویزیت شده تحت عمل جراحی قرار گرفته وبرای روز آینده نیز 35 نفر توسط این تیم برای انجام عمل جراحی انتخاب شده اند .

کیخا اضافه کرد :این تیم پزشکی 18نفره با همکاری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ، سازمانهای مردم نهاد ،آموزش و پرورش و شهرداری از تاریخ 17 بهمن جهت انجام رایگان عمل جراحی به این استان سفرکرده اند .

وی با اشاره به اینکه سعی شده تا خانواده های بیماران هیچ دغدغه خاصی نداشته باشند گفت : آموزش و پرورش امکانات وخوابگاههای اردوگاه حضرت فاطمه الزهرا ، اردوگاه شهید مطهری و مجتمع ورزشی شهید بهشتی رابرای اسکان و پذیرایی از خانواده های این افراد در اختیارآنان قرارداده است.

کیخا تاکید کرد :افرادی که از اینگونه ناهنجاریها رنج می برندلازم است تا در مدت زمان باقیمانده باحضور در اردوگاه حضرت فاطمه زهرا (س)نسبت به ثبت نام وپیگیری رونددرمان خویش اقدام نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار