ورزش باستانی نماد ولایت مداری، ایثار و شهادت است

حجت الاسلام سید جعفراحمدی، مسئول دفترنماینده ولی فقیه سپاه تربت جام در جمع ورزشکارن بسیجی گود باستانی پوریای ولی گفت: درس ولایت پذیری و دین مداری در ورزش باستانی تبلور یافته است.

کد مطلب: ۴۶۱۸۱۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، حجت الاسلام سید جعفراحمدی، مسئول دفترنماینده ولی فقیه سپاه تربت جام در جمع ورزشکارن بسیجی گود باستانی پوریای ولی گفت: درس ولایت پذیری و دین مداری در ورزش باستانی تبلور یافته است.

وی با اشاره به این که در قرآن کریم و روایات اهل بیت (ع) به آموختن علم و توانمند سازی جسم بسیارسفارش شده است افزود: توانمندی جسم در به کارگیری علیه ظالم و گرفتن حق مظلوم و اتکا به قدرت خداوند مهمترین خصلت پهلوانان ایرانی است.
وی تصریح کرد:همه انسان های که تربیت دینی و قرآنی می شوند باید به عبادات و واجبات خود توجه ویژه ای داشته باشند.
سیدجعفراحمدی با بیان این مطلب که بالاترین عبادت امر به معروف و نهی از منکر است تصریح کرد: اگرانسان آمادگی جسمانی نداشت واجبات وعباداتش دچار مشکل می شود و این که می گویند؛ عقل سالم در بدن سالم است این یک واقعیت غیر قابل انکار است.
وی خاطرنشان کرد: روح تعبد ، خداپرستی وعشق به اهل بیت(ع) در ورزش باستانی وپهلوانی نهفته است.
وی درادامه گفت: مبارزه با استکبار جهانی مقاوم سازی بدنی می خواهد، بنابراین جهاد در راه خدا با ارزش ترین خصیصه شهدا و پهلوانان با همان فرهنگ و روحیه بسیجی وسلحشوری است.
مسئول دفترنماینده ولی فقیه سپاه تربت جام با بیان این که درس ولایتمداری در گود زورخانه ای تبلور یافته است تأکید کرد: پرتوان ترین، معنوی ترین و سازنده ترین ورزشی که امام خامنه ای(مدظله العالی) به آن توصیه و تأکید دارند همین ورزش روزخانه ای و پهلوانی است.
وی با اشاره به این که خداوند مومن قوی را ازمومن ضعیف بیشتر دوست می دارد گفت: اگر مومنان ومسلمانان قوی و نیرومند باشند می توانند بهتر به دین خدا خدمت کنند ودر مقابل دشمنان متحد شوند.
درادامه یاران بسیجی، مرحوم حاج صادق اکبری خیر و یکی از موسسین گود باستانی پوریای ولی به اجرای نمایش پرداختند که مورد توجه حاضرین واقع شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار