نشست مشترک اداره کل منابع طبیعی با صداو سیمای مرکز زنجان

با هدف ارتقا برنامه های هفته منابع طبیعی جلسه ای با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی ،مدیر کل صدا و سیمای مرکز زنجان، مدیر کل و نماینده ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی و معاونان صدا و سیمای مرکز زنجان برگزار شد.

کد مطلب: ۴۶۱۶۲۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا زنجان، در این جلسه مدیر کل منابع طبیعی استان با بیان اینکه صدا و سیما عضو نهضت سبز است، درخواست پوشش خبری هفته منابع طبیعی و پخش و تولیدبرنامه ها با موضوع منابع طبیعی کرد .

بهمن اسکندری نهالستان کوشکن 45 هکتار زمین از بی نظیر ترین نهالستان ها می باشد، افزود: مشارکت در بحث فرایند تولید مستند از زمان بذر گیری وتبدیل بذر به نهال از کاشت تا تولید و توزیع مستند توسط صدا و سیما صورت گیرد .

وی ادامه داد: یکی از روزهای هفته منابع طبیعی به نام رسانه نام گذاری شده و درخواستی از صدا وسیما اینکه آنروز به عنوان میزبان پس از پرسش وپاسخ وتقدیر از رسانه های سبز در پایان نهال کاری توسط صداو سیما به همراه کارکنان انجام گیرد .

اسکندری ادامه داد: موافقت نامه ای با ثبت امضاء شده هر فردی که عقدنامه ازدواج را دریافت می نماید ویا شناسنامه تولد فرزندش را دریافت می کند ، یک نهال هر کدام بکارند و هزینه های تبلیغاتی به عهده ی شهرداری است .

مدیر کل منابع طبیعی استان اضافه کرد: سبزه های عید به جای بذز گندم و یا عدس هر شهروند بذر مرتعی یا نهال جایگزین کنند و اگر توانستند خودشان درخت تولید شده را کاشته و نگهداری کرده وگرنه به منابع طبیعی تحویل تا توسط این اداره کل در عرصه های مورد تشخیص قرص شود .بحث های تبلیغاتی نیز توسط صدا وسیما صورت پذیرد .

دکتر حسین جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی ضمن تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی در سخنانی گفت: طبق سنوات گذشته دیدار درخصوص برنامه های منابع طبیعی حمایت همیشگی صداوسیما از سازمان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی است .

وی ادامه داد: بحث منابع طبیعی در این سال های اخیر اجحافات باعث شده که صدای منابع طبیعی در بیاید، این امانت الهی که در دست منابع طبیعی است به همگان تعلق دارد .

به گفته وی همه به یک نقطه نظر رسیدن که تخریب منابع طبیعی و سایر ذخایر بایستی توقف شود و خوشبختانه تاثیرات مثبتی داشته است .

جعفری درباره بحث کاربری اراضی در هفته منابع طبیعی اظهار کرد: این هفته فرصتی است که بحث منابع طبیعی دغدغه اصلی مردم فرهنگ منابع طبیعی و خانواده ها جریان پیدا کند و با نقش صدا و سیما رسانه ملی قطعا می تواند در این حوزه کاری کند .

مدیر کل صدا وسیما مرکز زنجان نیز در سخنانی افزود: دو مجموعه مهم وحاکمیتی وظیفه شان نسبت به نظام ومردم است و مخاطبان وظیفه می داند در این زمینه فعالیت نماید .

صفری عنوان کرد: هفته منابع طبیعی خلاقانه و در این زمینه موفق تر عمل کنند و در یک سال گذشته اقدامات خوبی انجام شده و در منابع طبیعی اتفاقات خوبی افتاده و نسبت به تخریب یک سری باغ شهر ها اگر منظور حفظ منابع طبیعی نبود این تخریب ها انجام نمیشد .

در خاتمه مدیر کل محترم صدا وسیما با کلیات پیشنهادات از سوی مدیر کل منابع طبیعی موافقت کرد :

1 - برگزاری میز گرد رادیویی حرف حساب جهت تشریح بر نامه های هفته منابع طبیعی به مخاطبان و مردم

2 - برگزاری مسابقات مشارکتی رادیویی و تلویزیونی از سوی صدا وسیما در هفته منابع طبیعی

3 - شرکت فرزندان همکاران در برنامه کودک از سوی صدا وسیما

4 - برگزاری نشست رسانه ای در دومین روز از ایام هفته منابع طبیعی در صدا وسیما در پایان نهال کاری با عموم پرسنل صدا وسیما و منابع طبیعی و ....

5 - اطلاع رسانی از سوی صدا وسیما در خصوص جایگزین کردن سبز ه های نوروزی با بذور گیاهان مرتعی و یا نهال توسط شهروندان

6- اطلاع رسانی در خصوص موافقت نامه با ثبت و تحویل بذر یا نهال توسط اداره کل به افرادی که سند ازدواج و یا شناسنامه تولد فرزندشان را دارند.

/بتول علی پناهی/

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار