تقدیر از 85 پژوهشگر برتر آموزش و پرورش استان گیلان
در مراسمی از 85 پژوهشگر برتر آموزش و پرورش استان گیلان در سالن بانک صادرات گیلان تجلیل شد.
به گزارش خبرنگار پانا از گیلان،حاجتی مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در این مراسم گفت: نوآوری، خلاقیت و نظریات کاربردی از مشخصات یک پژوهش قابل استفاده در آموزش و پرورش است که شکاف میان حوزه نظر و عمل را پر می کند.
وی افزود: سند تحول آموزش و پرورش باید از سطح خواسته های دنیای ذهنی خارج شود و به حوزه عملیاتی تبدیل شود.
حاجتی در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی و تحکیم آن را مرهون حمایتهای مردم و رهبری امام خمینی ( ره ) و هدایتهای مقام معظم رهبری دانست.
وی گفت: در عرصه دیپلماسی هم کشور ما شاهد موفقیتهای بزرگی بوده که جدیدترین آن حل و فصل مسائل هسته ای ایران با آزانس بین المللی اتمی و قدرتهای جهانی است. حاجتی در پایان با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان از همگان دعوت کرد برای داشتن انتخاباتی رقابتی حضور حداکثری داشته باشند.
امجدی معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش گیلان هم در این مراسم گفت: گشایش پژوهشسراهای دانش آموزی را گامی مهم در گسترش فرهنگ تحقیق و پژوهش ذکر کرد و گفت: در این راستا ۱۶ پژوهش سرا در آموزش و پرورش تاسیس شده است. وی با ارائه آماری از سرانه پژوهش در جهان گفت: در حالیکه سرانه پژوهش در برخی کشورهای توسعه یافته ۳ تا ۵ درصد درآمد ناخالص ملی است این رقم در کشورمان حدود سی صدم درصد است.
مدبری فر رئیس پژوهشکده تعلیم و تربیت از آمادگی پژوهشکده تعلیم و تربیت برای دریافت آثار تحقیقی فرهنگیان خبر داد و افزود: بیش از ۵۰۰ پایان نامه دوره ارشد و دکتری به عنوان یک منبع تحقیقی مناسب در خدمت فرهنگیان و دانش آموزان عزیز است.
در پایان این مراسم از ۸۵ پژوهشگر برتر فرهنگی و دانش آموزان در زمینه های مقاله نویسی، اقدام پژوهی و برگزیدگان جشنواره های علمی و فرهنگی تقدیر شد.
ارسال دیدگاه