باحضورجمع کثیری از علاقمندان خرمشهری:

بزرگداشت اسطوره مقاومت، نوجوان شهید بهنام محمدی

به مناسبت روز تولد شهید بهنام محمدی، به همت جمعی از جوانان علاقمند به ایشان برای سومین سال پیاپی جشن بزرگداشتی در کنار تندیس آن بزرگوار با حضور هم رزمان ایشان به اجرا درآمد.

کد مطلب: ۴۵۸۸۸۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خوزستان،به مناسبت روز تولد شهید "بهنام محمدی" و به همت جمعی از جوانان علاقمند به ایشان برای سومین سال پیاپی جشن بزرگداشتی در روز تولد ایشان هم زمان با آغاز ایام الله دهه فجر در محل اصابت گلوله به ایشان و در کنار تندیس آن بزرگوار به اجرا درآمد.

در آغاز برنامه، ضمن بزرگداشت مقام شهید و گلباران تندیس یادبود و نورافشانی محل شهادت، برنامه های متنوعی از جمله بیان خاطراتی ازشهید توسط هم رزمان ایشان اجرا شد.

درادامه، برنامه درتالار خلیج فارس خرمشهر برگزار شد و با استقبال و حضور پرشور مردم به خصوص کودکان ونوجوانان مواجه شد و با اجرای نمایش و سرودهای زیبای ملی توسط گروه موسیقی و اهدای جوایز به نخبگان سیزده ساله خرمشهر خاتمه یافت.

پایان بخش مراسم باسخنرانی شاپور محمدی برادر شهید و استاد راستانی عکاس دفاع مقدس و بین المللی کشور که عکس وی از شهید بهنام با اسلحه ژ3 ماندگارشده بود ضمن بریدن کیک تولد مزین به تصویر ماندگار شهید ، برگی زرین در صفحه بزرگداشت ومعرفی شهید بهنام محمدی به همشهریان ونسل جوان شهر رقم خورد.

گفتنی است: بهنام محمدی در 12 بهمن ماه سال 1345 در منزل پدر بزرگش واقع در خرمشهر به دنیا آمد. شهریور 59 بود که شایعه حمله عراقی‌ها به خرمشهر قوت گرفته بود بهنام تصمیم گرفت در خرمشهر بماند. بمباران هم که می‌شد بهنام 13 ساله می‌دوید و به مجروحین می‌رسید و هرکاری از دستش برمی‌آمد برای دفاع از خرمشهر انجام می‌داد. بهنام می‌رفت شناسایی. عراقی‌ها فکر نمی‌کردند بچه 13 ساله برود شناسایی به همین دلیل رهایش می‌کردند. یک اسلحه به غنیمت گرفت با همان اسلحه، 7 عراقی را اسیر کرده بود. به او گفتند که باید اسلحه را تحویل دهی می‌گفت به شرطی اسلحه را تحویل می‌دهم که به من حداقل یک نارنجک بدهید. با همان نارنجک دخل یک جاسوس نفوذی را آورد.کنار مدرسه امیر معزی(شهید آلبو غبیش) اوضاع خیلی سخت شده بود ناگهان بچه‌ها متوجه شدند که بهنام گوشه‌ ای افتاده است و از سر و سینه‌اش خون می‌جوشید. چند روز قبل از سقوط خرمشهر شیر بچه دلاور خوزستانی بالاخره در 28 مهر1359 ازمیان دوستان وشهرخود پرکشید .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار