درناحیه یک شهرری برگزارشد:

برگزاری دهمین المپیاد فرش در ناحیه یک شهرری

دهمین دوره المپیاد فرش دستباف ایران با حضور معاون آموزش متوسطه ، رئیس اداره فنی و حرفه ای و کار دانش اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران و امینه معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ناحیه یک ری در هنرستان آیت الله صدر برگزار گردید.

کد مطلب: ۴۵۴۳۳۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگارپاناازشهرستانهای استان تهران، دهمین دوره المپیاد فرش دستباف ایران با حضور شفیع پور، معاون آموزش متوسطه ، صباغی رئیس اداره فنی و حرفه ای و کار دانش اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران و امینه معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ناحیه یک ری در هنرستان آیت الله صدر برگزار گردید.

این المپیاد با حضور 33 نفر از دانش آموزان مناطق مختلف و در سه گرایش طراحی و نقشه کشی، رنگرزی و بافت برگزار شد و در طی آن شرکت کنندگان با یکدیگر به رقابت پرداختند.

شفیع پور در حاشیه بازدید از این المپیاد،گفت: فرش از جمله رشته های سنتی و اصیل ایرانی است که بسیاری از ساکنان استان های مختلف با این هنر آشنا هستند و آن را به صورت حرفه ای ادامه می دهند.
وی درادامه گفت: هنرجویان با شرکت در این المپیاد می توانند با صنعت فرش و بازار کار این رشته آشنا شده و بعد از فارغ التحصیلی وارد بازار کار شوند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران تصریح کرد:برگزاری المپیاد و مسابقه در حوزه هنرهای سنتی از جمله فرش ضمن ایجاد انگیزه دانش آموزان برای تحصیل در این رشته های هنری، باعث می شود آنان با هدف بیشتری فعالیت خود را در این زمینه ادامه دهند.

/ خبرنگار: معصومه تقی نژاد /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار