استان چهارمحال و بختیاری:

پارک های علم وفناوری یکی از مؤلفه های اصلی اقتصاد دانش بنیان هستند

پیرعلی رییس پارک علم و فناوری در نشست مشترک با دانشگاه فنی و حرفه ای استان: پارک های علم وفناوری یکی از مؤلفه های اصلی اقتصاد دانش بنیان هستند.

کد مطلب: ۴۵۳۵۲۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از استان چهارمحال و بختیاری، نشست مشترک پارک علم و فناوری و دانشگاه فنی حرفه ای استان با حضور دکتر اسماعیل پیرعلی رییس پارک علم و فناوری و کارشناسان این مجموعهو دکتر بهروز شایق رییس دانشگاه فنی و حرفه ای به همراه مدیران گروه و اساتید این دانشگاه در محل دانشگاه فنی حرفه ای استان برگزار شد.
در این نشست دکتر پیرعلی اظهار داشت: با توجه به نوع آموزش های دانشگاه فنی و حرفه ای، این دانشگاه خواستگاه و منشأ فناوریست. وی افزود اساتید و دانشجویان این دانشگاه از توان و ظرفیت مناسبی جهت ایجاد شرکت های فناور و دانش بنیان برخوردارند.
دکتر پیرعلی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و رییس محترم جمهور در خصوص اقتصاد دانش بنیان خاطر نشان کرد: در حال حاضر شرکت های کوچک فناور نقش بسزایی در شکوفایی اقتصاد کشورهای پیشرفته ایفا می کنند و پارک های علم و فناوری نیز با ایجاد بستری مناسب جهت شکل گیری شرکت های دانش بنیان و فناور، یکی از مؤلفه های اصلی اقتصاد دانش بنیان هستند.
دکتر پیرعلی ابراز امیدواری کرد با توجه به عملیاتی بودن و کارگاهی بودن دانشگاه فنی و حرفه ای ارتباط نزدیک پارک علم و فناوری و این دانشگاه موجب شکل گیری شرکت های فناور و در نتیجه ایجاد اشتغال در استان گردد.
در ادامه شایق رییس دانشگاه فنی حرفه ای استان گفت: با توجه به جایگاه خاص دانشکده های فنی و حرفه ای به لحاظ نحوه آموزش و نوع دانشجو، فارغ التحصیلان این دانشگاه می توانند خلأ فناوری در کشور را برطرف کنند.
وی افزود: در صورت تتشویق دانشجویان به سمت تبدیل ایده به محصول و تجاری سازی و مهیا نمودن بستر بتوان از این پتانسیل به طور مناسب استفاده نمود. در پایان رییس دانشگاه فنی حرفه ای استان تسهیل شرایط ورود به پارک علم و فناوری را برای دانشجویان این دانشگاه خواستار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار