مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی:

مدیریت زنان به دنبال تقویت سرمایه های اجتماعی این قشر است

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی گفت: مدیریت زنان به دنبال تقویت سرمایه های اجتماعی این قشر و ظرفیت ها و پیوست های مشارکت جمعی در راستای اهداف توسعه محور است و از همه توان برای رشد زنان در هر لایه اجتماعی بهره خواهد برد.

کد مطلب: ۴۵۱۶۱۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، زهرا فرجی در جلسه کمیته فرهنگی و اجتماعی کارگروه زنان و خانواده استان مرکزی، افزود: باید به دنبال برنامه های اثربخش و زیربنایی در حوزه زنان بود و محوریت برنامه ها را در قالب تقویت هسته های اجتماعی و تشکل های مردم نهاد، آموزش های پایه، توانمندی های مهارتی و رشد خود اتکایی زنان گذاشت تا پیامدهای مثبت آن در استحکام بنیاد خانواده نمایان شود.

وی ادامه داد: تصمیم های مقطعی، سطحی و سلیقه ای آفت برنامه ریزی و مدیریت حوزه زنان است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی اظهار داشت: تدوین سند جامع بهبود و ارتقای جایگاه زنان استان مرکزی آغاز شده است.

فرجی تصریح كرد: این پژوهش، نخستین راهبرد برنامه محور در حوزه زنان استان است که با توافق سازمان مدیریت و برنامه ریزی و همکاری جهاد دانشگاهی به عنوان نقشه راه در تصمیم سازی کیفی حوزه زنان و خانواده انجام می شود.

وی بیان داشت: قرار است در این پژوهش تمامی مباحث عمومی و تخصصی حوزه زنان در قالب برش شهرستانی، فرصت و تهدیدات و نیازهای این قشر به صورت ویژه جمع بندی شود.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی تأكید كرد: بر مبنای سند مذکور رویه اجرایی علمی در حوزه زنان تعریف می شود تا مدیریت ها در این بخش قائم به فرد نباشد.

فرجی ابراز داشت: اعتبار اجرای این طرح 500 میلیون ریال است و زمان اجرای آن نیز 18 ماه می باشد.

وی اضافه كرد: با همکاری محققان تشکل های مردم نهاد و دانشگاهی، تحقیقی در حوزه شاخص های فرهنگی و اجتماعی زنان انجام شده که نتایج آن حاکی از پایین بودن سرمایه های اجتماعی زنان، مشارکت پذیری محدود و معضلات عمیق فرهنگی است که نیاز است با مداخله های هدفمند و علمی برای حل مشکلات و ارتقای شاخص های موجود گام برداشت.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی همچنین گفت: طرح پایگاه های محله ای با حمایت آموزش و پرورش و مشارکت 11 دستگاه اجرایی در حال نهایی شدن است و در ایام اله دهه فجر امسال در 3 منطقه شهری اراک شامل شهرک ولیعصر، شهرك علی ابن ابیطالب و ناحیه جمعیتی کرهرود، آموزش های هدفمند زنان در حوزه توانمندی های مهارتی و فکری آغاز می شود.

در این جلسه شاخص های پژوهش فرهنگی و اجتماعی زنان استان مرکزی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد که جمع بندی نتایج این تحقیق علمی برای طرح در کارگروه زنان و خانواده استان انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار