توزیع 32 نوبت شیر در مدارس خراسان رضوی از ابتدای سال تا کنون

معاون پشتیبانی و توسعه منابع آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال تا کنون 32 نوبت توزیع شیر در مدارس سراسر استان انجام گرفته که نسبت به سایر استان ها 12 نوبت بیشتر توزیع شده است.

کد مطلب: ۴۵۱۰۰۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، علیرضا کاظمی در نشست خبری مدیر کل اموزش و پرورش استان با اشاره به این که تمامی سیستم های گرمایشی غیر استاندارد از مدارس روستایی و شهری حذف شده اند گفت:در حال حاضر هیچ کدام از مدارس استان از سیستم های گرمایشی غیر استاندارد استفاده نمی کنند و در همین راستا اعتبار ویژه ای بالغ بر 500 میلیون تومان برای کمک هزینه در این حوزه از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: طبق برآورد های انجام شده این موضوع مبلغ130 و 160هزار تومان برای هر دانش آموز به ترتیب برای مدارس استانی و روستایی هزینه در طول سال دربردارد.
وی در خصوص کمک های نقدی اداره کل به مدارس گفت:تا هم اکنون سرانه پرداختی ما به مدارس ابتدایی به ازای هر دانش آموز هزار و 400 تومان، راهنمایی هزار و 700 تومان، متوسط نظری دو هزار و 100 تومان، کار و دانش 8هزار تومان و مدارس شبانه روی 116 هزار تومان بوده است.
کاظمی خاطر نشان کرد: در طول سه ماه جاری 72/5 درصد از مبلغ مورد نظر برای مدارس شبانه روزی را به حساب آن ها واریز کرده ایم.
وی با اعلام اینکه علاوه بر این مبلغ به ازای هر دانش آموز 30 هزار تومان بابت کمک سرانه غذایی به حساب مدارس شبانه روزی واریز شده است اضافه کرد: کمک های غیر نقدی نیز برای تهیه صبحانه دانش آموزان این مدارس از جانب اداره کل اختصاص پیدا کرده است و درمجموع تا کنون 156 هزار تومان به ازای هر دانش آموز به مدارس شبانه روزی استان تعلق گرفته است.
کاظمی با بیان اینکه 50 درصد از هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان روستایی تاکنون پرداخت شده است اظهار کرد: کل این مبلغ چهار میلیاد تومان است که تا کنون 2 میلیارد آن پرداخت شده است.
معاون مدیرکل آموزش و پرورش با بیان اینکه 75 درصد از هزینه های جاری ادارات آموزش و پرورش نیز پرداخت شده افزود:در حوزه سلامت دانش آموزان بحث توزیع شیر بسیار مهم است که استان خراسان رضوی اولین استان کشور در اجرای این طرح بوده است و از ابتدای سال تا کنون 32 نوبت توزیع شیر در مدارس سراسر استان انجام گرفته که نسبت به سایر استان ها 12 نوبت بیشتر توزیع شده است.
این مقام مسئول تصریح کرد:در راستای توزیع شیر سالم دو هزار و 500 بازدید از مدارس، 30 بازدید از کارخانه های تولید شیر و 43 مورد انجام آزمایش برای تعیین کیفیت شیر انجام گرفته است.
کاظمی خاطر نشان کرد: در طی سال های 92 و 93 خراسان رضوی موفق به کسب رتبه اول کشوری هم به لحاظ کیفی و هم کمی در توزیع شیر مدارس شد.
وی اقدامات دیگر آموزش و پرورش را در زمینه تهیه پوشاک گرم برای دانش آموزان بی بضاعت خواند و گفت:هشت هزار جفت کفش و 10 هزار لباس ورزش و لباس گرم در بین مدارس توزیع شده است.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی عنوان کرد: بزرگترین هتل فرهنگیان کشور در استان با تامین مبلغ 18 میلیارد تومان از جانب صندوق فرهنگیان تا سال آینده به بهره برداری می رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار