در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان اصفهان مطرح شد:

581 حلقه چاه غیر مجاز در استان اصفهان مسدود شده است

استاندار اصفهان گفت: در حال حاضر ۵۸۱ حلقه چاه تاكنون مسدود شده است به طوری که طبق گزارشات رسیده، این برنامه ۸۳ درصد پیشرفت داشته است و خوشبختانه تا حد زیادی تحقق یافته است.

کد مطلب: ۴۴۹۴۳۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا از اصفهان، رسول زرگرپور در پنجمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان اصفهان، اظهار کرد: در برنامه ابلاغی وزارت نیرو برای مسدود كردن چاه های غیر مجاز ۴۰۰حلقه چاه برای اصفهان در نظر گرفته شده بود كه مدیریت استان مسدود كردن ۷۰۰ چاه را در دستور كار خود قرار داد.

رسول زرگرپور با اشاره به اینكه پركردن و پلمپ چاه های غیر مجاز در اولویت است، اظهارداشت: طبق گزارش های ارائه شده تاكنون صرفه جویی ۳۲ میلیون مترمكعب آب با مسدود كردن چاه های غیرمجاز صورت گرفته است.

استاندار اصفهان افزود: نصب كنتورهای هوشمند برای چاه های مجاز نیز در صرفه جویی در مصرف آب موثر است و در این راستا نصب ۳۳۴۰ دستگاه كنتور هوشمند در دستور كار قرار گرفته است كه ۹۹۹ دستگاه تا پایان دی ماه ۹۴ نصب شده است.

مدیر ارشد استان اضافه كرد: با توجه به مشكلات موجود در ساخت كنتورهای هوشمند، لازم است صنایع داخلی استان بر ساخت این كنتورها تشویق شوند و در این راستا مدیریت بحران استانداری باید با شهرك صنعتی و شهرك علمی و تحقیقاتی نسبت به طراحی و استانداردسازی و تولید كنتورهای هوشمند اقدام كنند.

زرگرپور با تاكید بر اصلاح و تعدیل پروانه های بهره برداری گفت: جهادكشاورزی و سازمان آب منطقه ای باید با تشكیل جلسات مشترك آیین نامه ی آن را اصلاح نمایند.

وی به عدم مصرف آب شرب در فضای سبز استان اشاره كرد و افزود: در این خصوص تاكنون بجزموارد جزئی، موردی گزارش نشده است.

................

انتهای پیام / آ / ع

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار