محور فعالیت هیاتهای اجرایی، نظارت و بازرسی انتخابات اجرای قانون است

رئیس هیأت بازرسی انتخابات استان مازندران گفت: محور فعالیت هیاتهای سه گانه اجرایی، نظارت و بازرسی انتخابات، قانون است و لاغیر. نه یك گام فراتر از قانون و نه یك گام عقب تر از قانون.

کد مطلب: ۴۴۸۸۸۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران، حسن خیریانپور در جلسه توجیهی و آموزشی اعضای هیأتهای بازرسی شهرستانهای استان با اشاره به اهمیت و حساسیت انتخابات در نظام جمهوری اسلامی و ضرورت سلامت و صحت انتخابات، به نقش و جایگاه بازرسی اشاره كرد و گفت: طبق ماده 25 قانون انتخابات كنترل جریان انتخابات در شهرستانها و حصول اطمینان از انجام صحیح و دقیق و به موقع وظایف قانونی توسط عوامل اجرایی دو وظیفه مهم هیأتهای بازرسی انتخابات در شهرستانها می باشد ، لذا می طلبد اعضای هیأت بازرسی و بازرسان به دو اصل امانتداری و اصل بیطرفی متّصف باشند چرا كه امانتداری برای همه كاندیداها از یك طرف و امانتداری از رأی مردم از طرف دیگر می تواند فضای سلامت و نشاط انتخاباتی را ایجاد نماید.

رئیس هیأت بازرسی انتخابات استان مازندران خطاب به اعضای هیأتهای بازرسی شهرستانها تصریح كرد: برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی برای بازرسان شعب و پیش بینی و برنامه ریزی و تأمین امكانات مورد نیاز بازرسان و نیز پایش و كنترل گزارش های دریافتی و پیگیری موارد نقض قانون و تخلف و تذكر به عوامل اجرایی در صورت مشاهده نقض یا تخلف از قوانین و مقررات و ارائه گزارش های به موقع از تخلفات نامزدها - دستگاه های اجرایی - عوامل برگزاری انتخابات از دیگر وظایف هیأتهای بازرسی شهرستانها است كه باید در نهایت دقت انجام پذیرد .

وی افزود: انتخابات بازرسین شعب اخذ رای با دقت لازم انجام و افرادی امین - امانتدار - بیطرف و خبره برای این منظور انتخاب تا فرآیند بازرسی انتخابات به صورت دقیق و كامل انجام پذیرد.

معاون استاندار و رئیس هیأت بازرسی انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در استان مازندران به اعضای هیأتهای بازرسی شهرستانها توجه داد: شما زمانی می توانید در جایگاه بازرسی خوب ایفای وظیفه كنید كه هم اشرافیت به قانون داشته و قانون را خوب بلد باشید و هم فرآیندهای انتخابات را بدانید و بشناسید تا بتوانید اجرای دقیق قانون و حسن جریان امور انتخاباتی را كنترل نمایید .

وی افزود: درجریان انتخابات مجموعاً 25 فرآیند داریم كه 14فرآیند مربوط به قبل از روز اخذ رأی و 4 فرآیند نیز مربوط به روز اخذ رأی ، 3 فرآیند مربوط به بعد از روز اخذ رأی و 4 فرآیند نیز مربوط به فرآیندهای پشتیبانی می باشد كه باید اعضای هیأتهای بازرسی به صورت دقیق به این فرآیندها احاطه داشته و با رعایت روزشمار انتخابات جریان امور انتخاباتی را در تعامل با فرمانداران و بخشداران و هیأتهای اجرایی و نظارت، كنترل و مراقبت و رصد نمایند.

خیریانپور بر ضرورت تعامل توسط اعضای هیأتهای بازرسی تأكید و تصریح كرد : محور كارتان اجرای قانون است و لاغیر. نه یك گام فراتر از قانون و نه یك گام عقب تر از قانون . لذا در انتخابات سه هیأت اجرایی - هیأت نظارت و هیأت بازرسی را داریم كه در عین تعامل و حفظ جایگاه ها، هر هیأت برای برگزاری انتخابات سالم و باشكوه وظایف قانونی خود را ایفا می نماید.

معاون استاندار و رئیس هیأت بازرسی انتخابات استان مازندران افزود: نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران بر دو پایه مشروعیت الهی و مقبولیت عمومی استوار است كه این دو پایه مكمل همدیگرند و مقبولیت عمومی از طریق رأی مردم حاصل می شود كه طبق اصل ششم قانون اساسی اداره امور كشور در ایران متكی شده است به رأی و نظر مردم و مكانیزم اخذ نظر مردم نیز با برگزاری انتخابات حاصل می شود.

خیریانپور گفت: با مدیریت جناب آقای دكتر ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران ، رسما برگزاری پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری از تاریخ 1394/9/21و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هم از تاریخ 1394/9/28در استان مازندران همزمان با سراسر كشور آغاز شد و مجموعه تمهید مقدمات برای برگزاری انتخابات حداكثری - سالم و با شكوه در روز جمعه 1394/12/7در شهرستانهای 22 گانه استان مازندران مهیا شده است و انشا ا.... نامزدهای انتخاباتی برای 4 كرسی مجلس خبرگان رهبری و 12 كرسی مجلس شورای اسلامی در استان مازندران در محیطی آرام و با رعایت دقیق اصول اخلاقی و قانونی با هم رقابت خواهند كرد و یكبار دیگر شاهد حماسه حضور حداكثری و آگاهانه مردم در روز جمعه 7 اسفندماه در پای صندوقهای اخذ رأی خواهیم بود و برگ زرین دیگری بر اوراق تاریخ سیاسی استان مازندران افزوده خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار