معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان:

ابتکار ایجاد گروه های آموزشی موجب تغییر نگرش معلمان گردید

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان گفت :ابتکار ایجاد گروه های آموزشی، تغییرات مهمی را در نگرش معلمان ایجاد کرد.

کد مطلب: ۴۴۵۴۲۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از اصفهان ،همایش کشوری سرگروه های زیست شناسی با حضور معاون دفتر آموزش متوسطه دوم وزارت آموزش و پرورش، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولان و کارشناسان استانی و کشوری به همراه سرگروه های زیست شناسی ازسراسر استان ها برگزار شد.
در ابتدای این همایش معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان ایراد سخن کرد و گفت: باید قبول کرد که ابتکار ایجاد گروه های آموزشی، تغییرات مهمی در نگرش معلمان و دبیران در کشور ایجاد کرده است و این ابتکار سازنده، فرصت و ظرفیتی را ایجاد کرد تا محیطی مطلوب برای معلمان ایجاد کنیم تا ضمن تعامل با یکدیگر بتوانند بر توانمندی های خود بیفزایند.
رحیم محمدی اظهار کرد: امروز در عرصه تعلیم و تربیت اصفهان از جایگاه برجسته ای در کشور برخوردار است به طوری که آموزش و پرورش، سیستم بسته ای نیست و متاثر از عوامل درونی و محیطی است به طوری که هر تجربه ای جایگاه خاص خودش را دارد.
وی ادامه داد: در عین حال که 8 درصد جمعیت دانش آموزی کشور را در خود جای داده است، توانسته است، سرمایه گذاری بیشتری را در زمینه تعلیم و تربیت در سطح کشور داشته باشد.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش عنوان کرد: شاید بهتر باشد که نگاه تازه ای بر وظایف گروه های آموزشی داشته باشیم به طوری که اگر رویکردهای مشاهده ای را در جریان تعلیم و تربیت در قالب معلمان تعریف کنیم، سه عامل مهمی که در قالب رویکردهای نظارتی غیر مشاهده ای مورد توجه است، می تواند در بالا بردن جایگاه و اهمیت گروه های آموزشی تاثیرگذار باشد.
محمدی تصریح کرد: یکی از رویکردهای مهم، رشد خودراهبری معلمان است به این معنا که معلم، به تنهایی رهبر خود باشد که دو نکته مهم در این راستا تعیین هدف و تدوین برنامه عملکرد است.
وی ادامه داد: کمکی که گروه های آموزشی می توانند در این خودراهبری معلمان داشته باشند این است که هدف فرایند آموزشی و یادگیری را برای معلمان شفاف تر ترسیم کنند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان عنوان کرد: در تدوین استانداردهای آموزشی نیز قبل از آن، اولین موضوعی که برای ما اهمیت دارد، تعیین اهداف مشخص است و بدون شک یکی از دروسی که دانش آموزان به راحتی می توانند با آن ارتباط برقرار کنند، زیست است.
وی با اشاره به سه مولفه مهم برای تدریس افزود: اولین مولفه، هوشیاری توام با آرامش است یعنی ایجاد درس مطلوب برای یادگیری که هوشیاری و آمادگی دانش آموزان مستلزم این است که محیط را برای آنها آماده کنیم.
محمدی ادامه داد: دومین بحثی که در تدوین برنامه عمل به عنوان مولفه اصلی برای تدریس باید در نظر گرفت، درگیر شدن منظم در تجربیات پیچیده است و شاید مهمترین فاکتوری که باید به آن اشاره کنیم ایجاد فرصت های مطلوب برای یادگیری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار