حفر چاه کشاورزی ضربه به طرح احیای دریاچه ارومیه است

استاندار اذربایجان شرقی گفت : حفر چاه برای آبیاری اراضی کشاورزی شیوه سنتی و نامناسبی است که به طرح احیای دریاچه ارومیه ضربه می زند .

کد مطلب: ۴۴۴۴۷۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا اسماعیل جبارزاده در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه استان با کمیته برنامه ریزی شهرستان بناب، اظهار کرد: وجود چهار هزار و 700 چاه غیر مجاز در شهرستان بناب که محصول عدم نظارت در دهه های گذشته است، روش مناسب آبیاری زمین های کشاورزی به خصوص در حوضه دریاچه ارومیه نمی باشد و موجب اتلاف آب کشاورزی می شود .
وی یاداور شد: دولت 75 تا 85 درصد هزینه شیوه آبیاری مدرن را به کشاورزان می پردازد که باید از این فرصت استفاده کنند.
جبارزاده تاکید کرد: برای نجات و برگرداندن وضع اکولوژیکی دریاچه ارومیه اگر تدبیر نداشته باشیم دچار مشکل خواهیم شد؛ بر این اساس برنامه ریزی دقیق برای منابع آب و مصرف بهینه آن در کنار همکاریهای مردم لازم است .
وی افزود: هدف و ملاک ما توسعه پایدار کشاورزی در منطقه است.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به طرح شهرک گلخانه ای شهرستان بناب، گفت : برای ساخت شهرک گلخانه ای بناب ملزومات و بستر مناسب فراهم نشده و این طرح تاکنون به نتیجه نرسیده است.
جبارزاده همچنین دستور تخصیص اعتبار استانی را برای اتمام طرح نیمه تمام پل میدان معلم بناب داد.
وی همچنین با اشاره به ظرفیت های صادراتی شهرستان بناب، بیان داشت : این شهرستان در کنار صادرات خشکبار ظرفیت صادرات سایر محصولات و تولیدات کشاورزی را دارد و این انتظار نابجایی نمی باشد .
وی با بیان اینکه شهرستان بناب از شهرستان های توسعه یافته استان است و ظرفیت های بالایی دارد، اظهار کرد: پیشرفت این شهرستان در اجرای سند تدبیر و توسعه و تحقق اهداف هسته های کلیدی شهرستان در محورهای سه گانه کشاورزی،صنعت و گردشگری نسبت به سایر شهرستان های استان خوب است .
واگذاری شهرک ولیعصر بناب به شهرداری این شهر پس از انجام مراحل لازم، ساخت فاز 2 نیروگاه بناب با تکنولوژی مدرن، تبدیل روستای قره چپق و خوشه مهر به شهر پس از طرح در کارگروه زیربنایی ، معرفی سرمایه گذاران مناسب برای سرمایه گذاری در شهرستان و واگذاری 5 ساله منطقه قره چپق برای تبدیل و آماده سازی به منطقه گردشگری که در صورت حسن انجام کار تمدید می شود ، از مصوبات نشست یاد شده است.
شهرستان بناب با 120 هزار نفر جمعیت در فاصله 100 کیلومتری جنوب تبریز واقع شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار