معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش:

نظام سازی باید در اولویت سازمان های اداری قرار گیرد

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: تا زمانی که آموزش و پرورش به صورت جدی در برنامه های توسعه، مورد توجه قرار نگیرد، نمی توان انتظار توسعه و پیشرفت مورد نظر را داشت.

کد مطلب: ۴۴۴۳۲۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، احمد عابدینی در جمع کارکنان شورای عالی آموزش و پرورش، افزود: متاسفانه در برنامه های کلان و توسعه ای کشور، آموزش و پرورش به صورت جدی مورد توجه قرار نمی گیرد و از طرف دیگر نگاه بخشی به این دستگاه یک آسیب جدی برای این نهاد انسان ساز است.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش باید به یک دغدغه عمومی و ملی تبدیل شود تا مردم و مسئولان، وظایف و مسئولیت خود را در قبال آن بپذیرند و یاد بگیریم همه امور را نظام مند و برنامه ریزی شده پیگیری کنیم.
عابدینی با اشاره به نظام اداری آموزش و پرورش، اظهار داشت: به علت حاکمیت نگاه بخشی سازمان ها، نیازمند نظام سازی هستیم، یعنی باید نظام اداری طوری طراحی شود که افراد در قبال سازمان و فعالیتی که انجام می دهند، احساس مسئولیت کرده و از آگاهی لازم برخوردار باشند و همه امور در جای خود و در روال عادی انجام پذیرد.
وی افزود: متاسفانه ما از نبود نظام اداری منسجم در سازمان رنج می بریم و منشا بسیاری از درگیری ها و دغدغه های کاری در ادارات این است که افراد از وظایف اصلی و قانونی خود غفلت کرده و بیشتر درگیر مسائل جزیی و پیش پا افتاده شده اند.
عابدینی گفت: زبان تعامل در ادارات نوشتاری و مستند است و یکی از شاخص های ارزیابی افراد، انجام وظایف قانونی است که سازمان بر عهده آنها گذاشته است.
وی اظهار داشت: یک نظام یا سیستم منسجم اداری از اجزایی تشکیل شده است که دارای هدف و آرمان مشخص و معینی بوده و برای رسیدن به آن سعی و تلاش می کنند.
عابدینی افزود: تحول زمانی در یک سازمان اتفاق می افتد که نیروی انسانی آن سازمان افرادی متفکر، خلاق و معتقد به تغییر و تعالی سازمان باشند و در غیر این صورت وقتی که سازمان در درونش نمی تواند متحول شود، نباید انتظار تحول از سازمان های دیگر را داشت. بنابراین اول باید سازمان از درون متحول شود تا بتوان برای بیرون آن برنامه ای تحولی طرح ریزی نمود. سازمانی که نمی تواند در خودش تحول ایجاد کند نمی تواند در جامعه تحول ایجاد نموده و تاثیر گذار باشد.
معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با تاکید بر ایجاد تحول نظامند و اصولی در سازمان اداری آموزش و پرورش، گفت: اگر ما در جامعه در سه حوزه تحول ایجاد کنیم، از لحاظ مسائل فرهنگی و اجتماعی خیالمان راحت است: 1- در جامعه، خانواده 2- در کشور، آموزش و پرورش 3- در سازمان، کار کارشناسی؛ بنابراین اگر آموزش و پرورش رفت به سمت کار کارشناسی نظامند، آن وقت است که می توان انتظار تحول آفرینی از آن در جامعه داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار