فرماندار یزد:

افزایش مشاركت سیاسی و اجتماعی بانوان از اهداف دولت تدبیر و امید است

فرماندار یزد با اشاره به افزایش 80 درصدی آمار ثبت نام شدگان زن در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: دولتمردان تدبیر و امید و مدیران استان به دنبال افزایش سطح مشاركت سیاسی و اجتماعی بانوان هستند.

کد مطلب: ۴۴۳۰۴۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از یزد،محمود شاكری شمسی در نشست مشاوران بانوان فرمانداری های استان و مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان یزد ضمن تبریك میلاد حضرت رسول اكرم (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) با بیان اینكه در هفتم اسفندماه سال جاری شاهد برگزاری همزمان انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستیم اظهار داشت: از ماه های قبل كارهای اجرایی به منظور برگزاری همزمان این دو انتخابات در شهرستان یزد آغاز شده كه خوشبختانه به خوبی همه مراحل مطابق با برنامه زمان بندی صورت گرفته است.

فرماندار یزد با بیان اینكه شهرستان یزد به عنوان مركز حوزه انتخابیه استان یزد در مجلس خبرگان رهبری است افزود: بعد از صدور دستور انتخابات فرآیندهای این انتخابات با تشكیل هیأت اجرایی آغاز و نیز كار ثبت نام از داوطلبان تا چهارشنبه دوم دی ماه انجام شده است.

وی اضافه كرد: در مدت ثبت نام 11 نفر با مراجعه به وزارت كشور و همچنین فرمانداری های یزد و قم اقدام به نام نویسی در این انتخابات كردند كه در این بین متوسط سن داوطلبان 6/47 می باشد.شاكری شمسی با اشاره به اینكه 76 نفر برای ثبت نام در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه یزد و اشكذر اقدام نموده اند گفت: گروه سنی داوطلبان به ترتیب فراوانی زیر 41 سال چهل نفر، 41 تا 50 سال 23 نفر، 51 تا 60 سال 12 نفر و بالای 60سال یك نفر می باشد.

رئیس هیأت اجرایی انتخابات شهرستان یزد تصریح كرد: به لحاظ جنسیتی نیز 9 زن در بین ثبت نام شدگان قرار دارند كه براساس آمار دوره نهم، ثبت نام بانوان 80 درصد رشد داشته است.

فرماندار یزد خاطرنشان كرد: در حال حاضر روند بررسی صلاحیت ها در هیأت اجرایی در دست اقدام است كه براساس قانون این اقدامات باید در مدت 10 روز انجام شود.

شاكری شمسی ضمن تشکر از افرادی که خود را داوطلب انتخابات مجلس نموده اند، حضور گسترده مردم برای ثبت نام در عرصه انتخابات را امید بخش دانست و افزود: این حضور گسترده نوید بخش برگزاری یك انتخاباتی باشكوه، بانشاط و با حضور سلایق مختلف خواهد بود.

فرماندار یزد در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینكه دولتمردان تدبیر و امید و مدیران استان به دنبال افزایش سطح مشاركت سیاسی و اجتماعی بانوان هستند اظهار داشت: یكی از مولفه هایی كه همه دولت ها برای رسیدن به آن در تلاشند دستیابی به یك توسعه پایدار است كه در این بین حضور همه افراد با علاقه مندی های متفاوت و همچنین پذیرش مسئولیت ها و نقش های در اجتماع می تواند در تحقق آن مهم است.

وی در ادامه با تأكید به اینكه مشاركت فرآیندی است آگاهانه كه افراد با قبول مسئولیت در آن شركت می كنند افزود: دارایی های اجتماعی، انسانی و طبیعی از جمله منابعی است كه در ارتقاء سطح مشاركت سیاسی و اجتماعی تأثیرگذار است.

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان یزد اظهار داشت: عنصر دارایی انسانی بسیار مهم است، زیرا اگر به این شاخص توجه شود قطعاً دارایی های اجتماعی و طبیعی به منصه ظهور می رسند.

فرماندار یزد خواستار مشاركت و حضور جدی تر بانوان در عرصه های مختلف اجتماعی شد و خاطرنشان كرد: خوشبختانه بعد از انقلاب اسلامی این مشاركت در زمینه های مختلف به ویژه آموزشی و پژوهشی افزایش یافته است.

شاكری شمسی به حضور بانوان در نقش های اجتماعی، سیاسی ، اقتصادی و ... از صدر اسلام تا كنون اشاره كرد و گفت: زنان ایران اسلامی با الگو پذیری از زنان بزرگ صدر اسلام، در انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، دوران سازندگی مشاركت داشته اند.

فرماندار یزد در پایان گفت: زنان برای اینكه بتوانند توانمندی های خود را در جامعه بروز دهند ابتدا لازم است در خصوص شناخت موقعیت و جایگاه اجتماعی آگاهی داشته و بر همین اساس گام بردارند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار