آغاز طرح تجهیز 10 هزار هکتار شالیزار در گیلان

طرح تجهیز و نوسازی 10 هزار هکتار شالیزار امروز در گیلان آغاز شد.

کد مطلب: ۴۴۲۶۵۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان، برای اجرای این طرح مصوب سفر امسال هیات دولت به گیلان بود.
مجری طرح تجهیز و نوسازی شالیزارهای شمال کشور در حاشیه مراسم آغاز این طرح در رشت با بیان اینکه تا کنون 110 هزار هکتار از شالیزارهای کشور تجهیز و نوسازی شده است گفت : تاکنون70 هزار هکتار از شالیزارهای گیلان تجهیز و نوسازی شده است.
رضا عظیمی افزود : بر اساس مصوبه سفر هیات دولت به گیلان قراراست طی 5 سال حدود 50 هزار هکتار از شالیزارهای این استان تجهیز و نوسازی شود.
وی گفت : برای اجرای این طرح ملی 500 میلیارد ریال از محل اعتبارات نهاد ریاست جمهوری و 200 میلیارد ریال از اعتبارات ملی اختصاص یافته است.
مجری طرح تجهیز و نوسازی شالیزارهای شمال کشور تصریح کرد : قراراست طرح تجهیز و نوسازی شالیزارهای گیلان و مازندران تا قبل از پایان برنامه ششم توسعه به اتمام برسد.
رضا عظیمی گیلان را در اجرای این طرح ملی پیشرو دانست و گفت : طرح تجهیز و نوسازی حدود 20 سال است که آغاز شده اما به دلیل کمبود اعتبارات پیشرفت چندانی نداشته است.
علیرضا شعبان نژاد رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان هم طرح تجهیز و نوسازی شالیزارها را مهم ترین طرح زیربنایی وزارت جهاد کشاورزی برای ایجاد تحول در کشت برنج دانست و گفت : افزایش تولید ، کم شدن سختی کار و هزینه ها، صرفه جویی در مصرف آب و نهاده های کشاورزی از مهمترین مزیت های اجرای این طرح است.
گیلان 238 هزار هکتار شالیزار دارد.
38 درصد معادل 750 هزار تن برنج کشور را شالیکاران گیلانی تولید می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار