هفته وحدت نماد صلح و دوستی برای پیروان راستین اسلام است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه گفت: هفته وحدت، نماد و پیام صلح و دوستی برای پیروان راستین و حقیقی دین و مکتب انسان ساز اسلام است.

کد مطلب: ۴۴۲۴۷۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی،حجت الاسلام فریدون مطهری در آیین غبار روبی بارگاه اولیای سیدلر (شهیدین) شهرستان مراغه با تبریک هفته وحدت افزود: میلاد حضرت محمد (ص) پیام آور عزت، رحمت و سعادت برای تمام مسلمانان و این هفته نماد برادری و برابری مسلمانان و تجدید پیمان با اسلام و آرمان های نظام مقدس اسلامی است.
وی، اظهار کرد: فراهم کردن امکانات اولیه رفاهی و خدماتی برای زائران بارگاه اولیای سیدلر و باز بودن همیشگی این اولیا برای زیارت زائران ضروری است.
تولیت آستان مقدس اولیای سیدلر نیز در این آیین گفت: این بارگاه، بقعه کوچکی در مراغه و محل دفن شهدا و اولیای الله شامل 17سید علوی است.
مرتضی احمدی، افزود: بعد از شهادت، این شهیدان علوی را مانند مولایشان حضرت سید الشهداء (ع) مثله کرده و در این محل دفن کرده اند و این مکان هم اکنون به محل راز و نیاز عاشقان اهل بیت (ع) تبدیل شده و جایگاه ویژه ای در بین حسینیان پیدا کرده است.
وی اظهار کرد: عزاداری و مولودخوانی مناسبت های مذهبی، مراسم شمع گذاری شب تاسوعا از برنامه های خاصی است که در این محل برگزار می شود.
احمدی، با بیان اینکه با سعی و تلاش سه ساله، این بقعه با مرمت و نوسازی های اولیه آماده زیارت زائران و مراجعان شده است، ادامه داد: با الحاق فضای انباری مجاور حرم مطهر به شبستان ضریح و ایجاد امکانات آب گرم، راه اندازی سرویس های بهداشتی و تکمیل آشپزخانه مراسم دعا و احسان و اطعام بانوان خیر و فعال عرصه مذهبی نیز فراهم شده است.
وی با اشاره به تصویب طرح توسعه حرم مطهر و شروع مرحله مطالعاتی و تحقیقی این بارگاه، گفت: امکان توسعه این بارگاه و ایجاد دسترسی و ورودی مستقل با خرید یک باب ساختمان بین صحن حرم و خیابان انقلاب امکان پذیر است.
در این آیین که اقشار مختلف مردم مراغه و برخی حسینیان این شهرستان حضور داشتند، خادمان بارگاه اولیای شهیدین با گلاب، ضریح و قبر شریف این بارگاه را شستشو دادند.
اقشار مختلف مردم حسینی این شهرستان نیز با حضور در بارگاه اولیای سیدلر (شهیدین)، ضمن زیارت این بارگاه به برپایی نماز جماعت پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار