حمایت تحصیلی موسسه دارالاکرام از یتیمان/برگزاری ˝الفبای فردا˝در 26 آذر

مدیرعامل موسسه خیریه فرهنگی دارالاکرام اعلام کرد این موسسه از سال 1380 که تاسیس شده تابحال 1600 دانش آموز یتیم را حمایت کرده تا به سرانجام برسند.

کد مطلب: ۴۳۶۸۹۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، محمدحسین متقی در نشست خبری که امروز سه شنبه 24 آذر در محل این موسسه برگزار شد، اظهار داشت: این موسسه از سال ۱۳۸۰ در زمینه حمایت از تحصیل دانش‌آموزان بدون سرپرست فعالیت می‌کند و تا بحال 1602 نفر را تحت پوشش قرار داده که برخی از آنها فارغ التحصیل شده و از این چرخه خارج شده اند.البته این تعداد فقط دانش آموزان است و اگر بخواهیم خانواده های آنان را هم لحاظ کنیم رقمی بیش از 5 هزار نفر خواهد شد.

وی افزود:آماری که مربوط به آخر آبان است رقمی جالب است به این شکل که ما در مجموع حدود 550 نفر در دوره دبستان، 222 نفر در دوره متوسطه اول، 218 نفر در دوره متوسطه دوم و 20 نفر را در دوره پیش دانشگاهی تحت پوشش داریم.البته 23 نفر هم در دانشگاه حضور دارند.این اعداد و ارقام هفته به هفته تغییر می کند چرا که ما هر هفته تعداد بیشتری از خانواده ها را تحت پوشش می گیریم.

مدیرعامل موسسه خیریه فرهنگی دارالاکرام با اشاره به اینکه این موسسه 4 شعبه فعال در سراسر کشور دارد و دو شعبه دیگر هم بزودی راه اندازی می شود گفت: ما موسسه ای غیردولتی، غیرسیاسی، غیرتجاری هستیم که به کمک دولتی نیازی نداریم و هدف اصلی مان سرمایه گذاری در کارهای خیریه برای تحصیل کودکان یتیم است.

وی ادامه داد: این دانش آموزان که ما تحت پوشش داریم وقتی به حد توانایی کافی برسند و مهارتی آموخته باشند و بتوانند زندگی خود را تامین کنند از تحت پوشش بودن ما خارج می شوند و بعد از آن خودشان با میل قلبی به کمک ما می آیند و در اداره موسسه ما را یاری می کنند.

متقی به منشور 12 بندی این موسسه اشاره کرد و گفت: ارتقای تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان تحت پوشش از طریق اعطای بورسیه تحصیلی، ارتقای شرایط فرهنگی و اجتماعی دانش‌آموزان و دانشجویان تحت پوشش و خانواده‌های آنان، ارتقای وضعیت بهداشت و سلامت دانش‌آموزان و دانشجویان تحت پوشش و خانواده‌های آنان و نخبه پروری از طریق شناسایی استعداد و توانایی‌های بالقوه دانش‌آموزان و دانشجویان تحت پوشش از جمله اهداف این موسسه است.

وی افزود: همزمان با چهاردهمین سالروز تأسیس موسسه فرهنگی دارالاکرام مصمم شدیم تا جشنواره بزرگ الفبای فردا را در ۲۶ آذر برگزار کنیم. در این مراسم ارائه گزارش عملکرد و اقدامات موسسه، رونمایی از سامانه تلویزیون اینترنتی دارالاکرام به عنوان اولین رسانه ویدئو اینترنتی خیریه جهان را در برنامه خواهیم داشت.

مدیرعامل موسسه فرهنگی دارالاکرام اضافه کرد: تجلیل از حامیان، سفیران نیکوکاری و همیاران در طی سال‌های فعالیت موسسه، رونمایی از سایت جدید موسسه و سامانه آوای یاران به منظور ارتباط مستقیم با مردم، دانش‌آموزان و خانواده‌ها از دیگر برنامه‌های این همایش است.

وی به ایجاد کمپین حمایت از تحصیل ۳۱۳ کودک و نوجوان بازمانده از تحصیل با هدف حمایت تحصیلی از این کودکان اشاره کرد و گفت:حمایت های ما بدون قید و شرط است و فقط از هر دانش آموز یک تعهد می گیریم که اگر از این موسسه خارج شد خودش نیز به حامیان موسسه افزوده شود و یک دانش آموز را حمایت کند.ما ارتباط خوبی هم با دیگر موسسات خیریه داریم.

متقی گفت: ما دانش آموزان را از دوران ابتدایی تا پایان متوسطه دوم تحت پوشش قرار می دهیم و تعامل خوبی هم با آموزش و پرورش داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار